مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات نظری ارزش ویژه برند لبنیات
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند لبنیات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزش ویژه برند لبنیات

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

 

فصل دوم

مقدمه 10

1-2 نگرشی بر تحول نام تجاری در ایران 11

2-2 تعاریف برند 11

2-3 معانی نام و نشان تجاری 13

2-4 ارزش و اهمیت نام تجاری 14

2-4-1 ارزش نام یک نام تجاری خاص برای مصرف کننده 14

2-4-2 ارزش یک نام تجاری خاص برای سهامداران از نظر مالی 15

2-5 برندسازی 17

2-6 وجود برند 18

2-7 ارزش ویژه برند 18

2-8 دیدگاه ارزش ویژه نام و نشان تجاری کلر 19

2-9 استراتژی نام تجاری ، استراتژی کسب و کار 19

2-10 رویکردهای اندازه گیری ارزش ویژه برند 22

2-11 مدلهای ارزش ویژه برند 23

2-12 مدل ارزش ویژه آکر 29

2-13 تعریف مفاهیم و اجزای برند 30

2-14 بسط برند 35

2-15 ارزیابی بسط برند و تعمیم نگرش 37

2-16 تناسب درک شده از برند 39

2-16-1 فرآیند طبقه بندی و معیارهای تناسب 41

2-17 تناسب محصول با طبقه و ارزیابی بسط برند 43

2-17-1 ویژگیهای برند مادر و ارزیابی بسط آن 45

2-18 تاثیرات متقابل بسط برندها و برند مادر 47

2-19 نوگرایی مصرف کننده نسبت به مصول 50

2-20 مزایای بسط برند 50

2-21 مروری بر تحقیقات پیشین 52

2-21-1 تحقیقات خارجی 52

2-21-2 تحقیقات داخلی 57

2-22 مدل مفهومی 61

2-23 شرکت فرآرده های لبنی کاله 62

 

منابع  و مآخذ                                                                                                    

 

  • آثار و منابع تولید هارمونیکها و روشهای حذف آنها

    آثار و منابع تولید هارمونیکها و روشهای حذف آنها منابع هارمونیك چگونگی حذف هارمونیكها سیستم های فشار قوی راه های كاهش هارمونیك منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی بررسی منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی و روشهای كاهش…

  • پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

    پروپوزال ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پروپوزال ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

  • نقد و بررسی آیین وهابیت

    نقد و بررسی آیین وهابیت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف و الهیات نقد و بررسی آیین وهابیت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد معارف و الهیات دانلود پایان نامه ارشد معارف و الهیات تفاوت های اهل سنت و وهابیت…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 (افشاي اطلاعات اشخاص وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 12 پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره دوازده پاورپوینت…

  • برآورد شاخص فشردگی، تورم و پیش بارگذاری خاک های رسی- گچی در حضور ترمیم کننده ویژه

    برآورد شاخص فشردگی، تورم و پیش بارگذاری خاک های رسی- گچی در حضور ترمیم کننده ویژه برآورد شاخص فشردگی پیش بارگذاری خاک های رسی گچی ترمیم کننده ویژه ریزدانه محاسبه شاخص فشردگی خاک های رسی گچی محاسبه تورم خاک های…

  • تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب

    تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح مراحل و تاسیسات تصفیه آب تصفیه آب تصفیه خانه آب آشامیدنی فرآیند تصفیه آب تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران تاریخچه تصفیه خانه های آب تهران،فرآیند تصفیه آب و شرح…

  • مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان ارتداد

    مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان ارتداد بررسی حقوقی ارتداد بررسی عوامل ارتداد ماهیت حقوقی ارتداد جرم سب النبی درحقوق جزای ایران رابطه ارتداد و آزادی بیان عناصر جرم ارتداد رفتن به سایت اصلی مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تسهیم دانش مبانی نظری تسهیم دانش دانلود مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات نظری تسهیم دانش فصل دوم پایان نامه تسهیم دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تسهیم دانش ادبیات و مبانی…

  • ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار

    ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار آموزش مهارتهای زندگی مهارت زندگی مدیریت استرس کنترل استرس ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری پیشینه ارزش طول عمر مشتری دانلود مبانی نظری ارزش طول عمر مشتری پیشینه تحقیق ارزش طول عمر مشتری ادبیات نظری ارزش طول عمر مشتری پیشینه…

  • مبانی ساختار سازمانی و تاثیر آی تی بر شکل گیری سازمان های الکترونیک

    مبانی ساختار سازمانی و تاثیر آی تی بر شکل گیری سازمان های الکترونیک دولت الکترونیک مبانی ساختار سازمانی دانلود پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان دانلود پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات شکل گیری سازمان های الکترونیک دانلود پایان نامه…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی مکانیک نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری ورزش نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و…

  • بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی

    بررسی فضا،محیط و مسکن با تاکید بر معماری قاجار و پهلوی طراحی معماری قاجار تزئینات دوره قاجار تزئینات معماری دوره قاجار خانه های دوره قاجار خصوصیات معماری دوره قاجار معماری دوره پهلوی معماری دوره پهلوی اول معماری دوره ی پهلوی…

  • پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو

    پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو پاورپوینت آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو تحقیق آشنایی با کریستوفر الکساندر؛ پدر زبان های الگو پاورپوینت پدر زبان های الگو تحقیق پدر زبان های الگو پاورپوینت کریستوفر الکساندر؛…

  • پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت

    پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت پاورپوینت…

  • پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی

    پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت ساختار داده ها در…

  • چالشها و موانع استقرار مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران

    چالشها و موانع استقرار مدیریت دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران استقرار مدیریت دانش در ارتش پیاده سازی مدیریت دانش در آجا پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح چالشهای استقرار مدیریت دانش در…

  • تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز

    تحولات تقنینی قراردادهای بالا دستی نفت و گاز کلمات کلیدی : پایان نامه انواع قراردادهای نفتی تاریخچه قراردادهای نفت ایران بررسی انواع قراردادهای نفتی انواع قراردادهای نفتی در ایران انواع قراردادها در صنعت نفت بررسی حقوقی قراردادهای نفتی در ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی مبانی نظری هیجان خواهی ادبیات نظری هیجان خواهی چارچوب نظری هیجان خواهی فصل دوم پایان نامه هیجان خواهی دانلود مبانی نظری هیجان خواهی پیشینه هیجان خواهی پیشینه تحقیق هیجان خواهی پیشینه داخلی هیجان…

  • پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش

    پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش پاورپوینت مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش مکانیک سیالات و کاربرد آن در ورزش مكانيك جسم سيال نيروي شناوري…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده ها…

  • پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران

    پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه فاصله قدرت مدیران دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت اندازه‌گیری و تعیین نمره فاصله قدرت مدیران رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه فاصله…

  • عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران

    عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران مدیریت دانش در دانشگاه تهران وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران استقرار مدیریت دانش در دانشگاه علوم پزشکی تهران عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در دانشگاه…

  • بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها)

    بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها) قاچاق بازرسی گمرک وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه بررسی وضعیت قاچاق کالا در ایران و ترکیه (از نظر قوانین و عملکرد دستگاه‌ها) سیستم همکاری…

  • پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی

    پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل پنجم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رویکردهای سنجش عملکرد به تعداد 31…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اخلاق ترافیک شهروندی مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه اخلاق ترافیک شهروندی دانلود مبانی نظری اخلاق ترافیک شهروندی پیشینه تحقیق اخلاق ترافیک شهروندی ادبیات نظری اخلاق ترافیک شهروندی فصل دوم پایان نامه اخلاق ترافیک شهروندی…

  • پاورپوینت کتاب جامعه شناسي انحرافات اجتماعی تألیف دکتر جعفر سخاوت

    پاورپوینت کتاب جامعه شناسي انحرافات اجتماعی تألیف دکتر جعفر سخاوت کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت جامعه شناسي انحرافات اجتماعی تألیف دکتر جعفر سخاوت جامعه شناسي انحرافات اجتماعی تألیف دکتر جعفر سخاوت پاورپوینت جامعه شناسي انحرافات اجتماعی تألیف دکتر جعفر…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اشتیاق شغلی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اشتیاق شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتیاق شغلی مبانی نظری اشتیاق شغلی پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی پیشینه داخلی اشتیاق شغلی پیشینه خارجی اشتیاق شغلی پیشینه پژوهش اشتیاق شغلی پیشینه نظری…

  • مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری مبانی نظری طراحی فضاهای چند عملکردی شهری فضاهای چند عملکردی در فضاهای شهری طراحی…

  • منوگرافی روستای سیاهكلان

    منوگرافی روستای سیاهكلان مونوگرافی تک نگاری روستای سیاهكلان دانلود مقاله منوگرافی روستای سیاهكلان سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه رشته جغرافیا خرید پروژه و پایان نامه…