مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی 73 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی 73 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
فصل دوم پایان نامه حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
دانلود مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
دانلود پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی
پیشینه تحقیق و مبانی نظری حاکمیت

رفتن به سایت اصلی

از مسائل مهمی که به دلیل رسوایی های گسترده مالی دههای اخیر مورد توجه محققان قرارگرفته و به عنوان یکی از موضاعات مهم برای سرمایه گذاران مطرح شده موضوع حاکمیت شرکتی است که به بررسی لزوم نظارت برمدیریت و تفکیک واحد اقتصادی از مالکیت آن ودرنهایت حفظ حقوق سرمایه گذاران و ذی نفعان می پردازد. حاکمیت شرکتی یک مجموعه روابطی است بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت که متضمن برقراری نظام کنترلی بمنظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده¬های احتمالی می¬باشد(سولومون و سولومون، 2004). این قانون که مبتنی بر نظام پاسخگوئی و مسئولیت اجتماعی استوارست مجموعه¬ای از وظایف و مسئولیتهایی است که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگوئی و شفافیت گردد. هدف نهایی حاکمیت شرکتی دستیابی به چهار مورد زیر است:

 

 1- پاسخگویی 2- شفافیت  3- عدالت  4- رعایت حقوق ذی‌نفعان. نظام حاکمیت شرکتی سیستمی نظارتی برای حفظ حقوق ذینفعان می باشد این نظام از طریق شفافیت و اعمال درستی گزارشات مالی شرکت ها در این راستا قدم می گذارد. از طرف دیگر مدیران و رفتارهای فرصت طلبانه آنها در گزارشدهی که معمولا از طریق مدیریت سود اعمال می گردد ممکن است حقوق ذینفعان را به خطر بیاندازد. كلید اصلی اجرای حاكمیت شركتی فراهم آوردن كنترل هایی جهت افزایش اطمینان و اعتماد نسبت به سیستم گزارشگری مالی كه از طریق صورتهای مالی ارائه می شود تا وضعیت شركت را به طور منصفانه ارائه دهند(داویدسون و همكاران، 2005).

 

 

بررسی ادبیات موجود نشان می‌دهدکه هیچ تعریف مورد توافقی در مورد حاکمیت شرکتی وجود ندارد. تفاوتهای چشمگیری در تعریف براساس کشور مورد نظر وجود دارد. حتی در امریکا یا انگلستان نیز رسیدن به تعریف واحد کار چندان آسانی نیست. تعریفهای موجود از حاکمیت شرکتی در یک طیف وسیع قرار می‌گیرند. دیدگاههای محدود در یک سو و دیدگاههای گسترده در سوی دیگر طیف قرار دارند. در دیدگاههای محدود، حاکمیت شرکتی به رابطه شرکت و سهامداران محدود می‌شود. این، ا لگویی قدیمی است که در قالب نظریه نمایندگی بیان می‌شود. در آن سوی طیف، حاکمیت شرکتی را می‌توان به صورت شبکه ای از روابط در نظر گرفت که نه تنهامیان شرکت و مالکان آنها (سهامداران) بلکه میان شرکت و تعداد زیادی از ذینفعان از جمله کارکنان، مشتریان، فروشندگان، دارندگان اوراق قرضه و… وجود دارد.

 

چنین دیدگاهی در قالب نظریه ذینفعان دیده می‌شود. بیان چند تعریف از حاکمیت شرکتی از میان صدها تعریف مطرح شده خالی از فایده نیست و می‌تواند برای ارائه تعریفی جامع و کامل از حاکمیت شرکتی به کار آید. این تعریفها از نگاهی محدود و در عین حال توصیف کننده نقش اساسی حاکمیت شرکتی آغاز می‌شود (گزارش کادبری 1992)، در میانه بر یک دیدگاه انحصاراً مالی که به موضوع روابط سهامداران و مدیریت (پارکینسون، 1994)  تاکید می کند، می رسد و سرانجام به تعریفی گسترده‌تر خاتمه می‌یابد که پاسخگویی شرکتی را در برابر ذینفعان و جامعه دربرمی‌گیرد (تریگر،  1984). 

 

تا کنون تعاریف مختلفی از طرف پژوهشگران و نهادهای مرتبط تعاریف و چهارچوبهای متفاوتی از حاکمیت شرکتی ارائه گردید است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می گردد:

 

صندوق بین‌المللی پول (IMF) و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) در سال 2001 حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده‌اند:

 

ساختار روابط و مسوولیت‌ها در میان یک گروه اصلی شامل سهامداران، اعضای هیات‌مدیره و مدیر عامل برای ترویج بهتر عملکرد رقابتی لازم جهت دستیابی به هدف‌های اولیه مشارکت. همان‌طوری که از این تعریف معلوم می‌شود OECD تلاش دارد تا حاکمیت شرکتی را طوری توصیف کند تا حتی‌الامکان انواع سیستم‌های مختلف حاکمیت شرکتی را در بر گیرد. 

 

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (IFAC) در سال 2004 حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است: حاکمیت شرکتی (حاکمیت واحد تجاری) عبارت است از تعدادی مسوولیت‌ها و شیوه‌های به کار برده شده توسط هیات‌مدیره و مدیران موظف با هدف مشخص کردن مسیر استراتژیک که تضمین‌کننده دستیابی به هدف‌ها، کنترل ریسک‌ها و مصرف مسوولانه منابع است.  

گزارش کادبری در سال 1992 حاکمیت شرکتی را  چنین بیان می‌کند: …” سیستمی که شرکتها با آن، هدایت و کنترل می‌شوند”. در گزارش کاردون در بلژیک، سال 1995 این تعریف در مورد حاکمیت شرکتی آمده است: “حاکمیت شرکتی مجموعه‌ای از قواعد ناظربر هدایت و کنترل شرکت است”.

 

پارکینسون در سال 1994 می‌نویسد: “حاکمیت شرکتی عبارت است از فرایند نظارت و کنترل برای تضمین  عملکرد مدیر شرکت مطابق با منافع سهامداران”. هاپب و همکاران (1998) پس از تحقیقی که در اکسفورد انجام دادند در تبیین حاکمیت شرکتی می‌نویسند:”حاکمیت شرکتی به تشریح سازماندهی داخلی و ساختار قدرت شرکت، نحوه ایفای وظایف هیئت مدیره، ساختار مالکیت شرکت و روابط متقابل میان سهامداران و سایر ذینفعان، بخصوص نیروی کار شرکت و اعتبار دهندگان به آن می‌پردازد”. کیزی و رایت (1993) نوشته اند:”حاکمیت شرکتی عبارت است از: ساختارها، فرایندها، فرهنگها و سیستمهایی که عملیات موفق سازمان را فراهم کنند”.

 

مگینسون (1994) حاکمیت شرکتی را چنین تعریف کرده است:

 

“سیستم حاکمیت شرکتی را می‌توان مجموعه قوانین، مقررات، نهادها و روشهایی تعریف کرد که تعیین می‌کنند شرکتها چگونه و به نفع چه کسانی اداره می‌شوند. رابرت مانگز و نل مینو (1995)حاکمیت شرکتی را “ابزاری که هر اجتماع به وسیله آن جهت حرکت شرکت را تعیین می‌کند و یا به عبارت دیگر، حاکمیت شرکتی عبارت است از روابط میان گروههای مختلف در تعیین جهتگیری و عملکرد شرکت. گروههای اصلی عبارتند از: سهامداران، مدیرعامل و هیئت مدیره. سایر گروهها، شامل کارکنان، مشتریان، فروشندگان، اعتباردهندگان و اجتماع”. بر اساس تعریف تری گر (1984)”حاکمیت شرکتی تنها مربوط به اداره عملیات شرکت نیست بلکه به هدایت، نظارت و کنترل اعمال مدیران اجرایی و پاسخگویی آنها به تمام ذینفعان شرکت (اجتماع)  نیز مربوط است”.

 

تعریفهای  محدود حاکمیت شرکتی متمرکز بر قابلیتهای سیستم قانونی یک کشور برای حفظ حقوق سهامداران اقلیت است (مثلا‌ً IFAC 2004 و پارکینسون 1994.) این تعریفها اساساً برای مقایسه میان کشوری مناسبند و قوانین هر کشور نقش تعیین کننده‌ای در سیستم حاکمیت شرکتی دارد. بعلاوه تعریفهای گسترده‌تر حاکمیت شرکتی بر سطح پاسخگویی وسیعتری نسبت به سهامداران و دیگر ذینفعان تاکید دارند. تعریفهای تری گری (1984)، مگینسون (1994) و رابرت مانگز و نل مینو (1995) که به گروه بیشتری از ذینفعان تاکید دارند، از مقبولیت بیشتری نزد صاحبنظران برخوردارند. تعریفهای گسترده‌تر نشان می‌دهند که شرکتها در برابر کل جامعه، نسلهای آینده و منابع طبیعی (محیط‌زیست) مسئولیت دارند. در این دیدگاه، سیستم حاکمیت شرکتی موانع و اهرمهای تعادل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای شرکتهاست که تضمین می‌کند آنها مسئولیت خود را نسبت به تمام ذینفعان انجام می‌دهند و در تمام زمینه‌های فعالیت تجاری، به صورت مسئولا‌نه عمل می‌کنند. همچنین، استدلا‌ل منطقی در این دیدگاه آن است که منافع سهامداران را فقط می‌توان با درنظر گرفتن منافع ذینفعان برآورده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

 مبانی نظری حاکمیت شرکتی

1-2-2) تعاریف حاکمیت شرکتی

2-2-2) انواع سیستمهای حاکمیت شرکتی

1-2-2-2) حاكمیت شركتی درون سازمانی (رابطه ای )

 1-1-2-2-2) مکانیزمهای درون‌سازمانی (محاطی)

2-2-2-2) حاكمیت شركتی برون سازمانی (محیطی)

1-2-2-2-2) مکانیزمهای برون‌سازمانی (محیطی)

3-2-2-2) سیستم درون سازمانی در مقابل سیستم  برون سازمانی

3-2-2) تئوری های حاكمیت شركتی

1-3-2-2) تئوری هزینه معاملات

2-3-2-2) تئوری نمایندگی

3-3-2-2) تئوری ذینفعان

4-3-2-2) تئوری ذینفعان در برابر تئوری نمایندگی

1-4-2-2) مدل مالی

2-4-2-2) مدل مباشرتی 36

3-4-2-2) مدل تئوری ذینفع 36

4-4-2-2) مدل سیاسی 37

5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی 37

1-5-2-2) اصول حاکمیت شرکتی بر اساس دستورالعمل سازمان بورس 39

1-1-5-2-2) ساختار هیات مدیره 41

2-1-5-2-2) کمیته های هیات مدیره 42

3-1-5-2-2) تعداد اعضای هیات مدیره و گزینش آنها 42

4-1-5-2-2) استقلال مدیر 43

5-1-5-2-2) دبیر هیات مدیره 43

6-1-5-2-2) اعضای مشترك هیات مدیره 43

7-1-5-2-2) تعهد مالکیت سهام 43

8-1-5-2-2) بازنشستگی از هیات مدیره/ سقف دوره های عضویت در هیات مدیره 43

9-1-5-2-2) حضور در جلسات 43

6-2-2) الگوهای حاکمیت شرکتی 44

1-6-2-2) الگوی مبتنی بر بازار 44

2-6-2-2) الگوی مالکیت شرکتی مبتنی بر روابط 44

3-6-2-2) الگوی حاکمیت شرکتی در حال گذار 45

4-6-2-2) الگوی نو ظهور 45

7-2-2) مکانیزم حاكمیت شركتی 46

8-2-2) ساختارهای مالکیتی حاکمیت شرکتی 48

1-8-2-2) سرمایه‌گذاران نهادی 48

2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده 49

1-2-8-2-2) سرمایه‌گذاران عمده در نگاه نظام حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران 49

3-8-2-2) مالکیت هیات‌مدیره 50

4-8-2-2)  دولتی و خصوصی 51

5-8-2-2) سهام شناور آزاد 51

9-2-2) ساختار های مدیریتی حاکمیت شرکتی 53

1-9-2-2) تفکیک دقیق وظایف مدیریت اجرائی از مدیریت غیر اجرائی 53

2-9-2-2) حقوق و مزایای مدیران 54

3-9-2-2) تفکیک یا عدم تفکیک سمت مدیر عامل وریاست هیات‌مدیره 54

4-9-2-2) اندازه هیات‌مدیره 55

10-2-2) حاکمیت شرکتی و شفافیت در اطلاعات حسابداری 55

1-10-2-2) اطلاعات حسابداری مالی 56

2-10-2-2) تأثیر اطلاعات حسابداری مالی بر نتایج اقتصادی 57

3-10-2-2) استفاده مستقیم از اطلاعات حسابداری در مکانیزم حاکمیت شرکت 60

11-2-2) حاکمیت شرکتی، نقدشوندگی و ارزش آفرینی 60

12-2-2) حاکمیت شرکتی، اطمینان بخشی و ارزش آفرینی 62

 

4-2) بخش: پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی 70

1-4-2) پژوهش های داخلی 70

2-4-2) پژوهش های داخلی 73

 

 

 

 

 

 

  • بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت

    بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت ازدیاد برداشت مواد فعال سطحی ازدیاد برداشت از مخازن ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ازدیاد برداشت نفت چیست ازدیاد برداشت نفت در ایران روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی دانلود مقاله…

  • بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان

    بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران و جهان کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران صنعت کاشی و سرامیک در جهان دانلود تحقیق کاشی و سرامیک بررسی صنعت کاشی و سرامیک در ایران…

  • پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

    پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی پرسشنامه آموزشهای حرفه ای مستمر پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر رفتار حسابداران رسمی پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر نحوه عمل حسابداران رسمی پرسشنامه…

  • دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص

    دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی شركت صنايع چدن پارس( نت ) 60 ص فرمت : .DOC…

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران

    پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل گفتمان روند دموکراسی در ایران آزادی چیست الگوی کارناوالی دموکراسی در ایران تحلیل گفتمان سیاسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهش گری با عنوان تحلیل…

  • ضرورت کیفیت خدمات در سازمان ها و روش های اندازه گیری و افزایش آن

    ضرورت کیفیت خدمات در سازمان ها و روش های اندازه گیری و افزایش آن ابعاد efqm ابعاد مدل efqm پایان نامه مدل سروکوال انواع مدل های تعالی سازمانی مدل سروکوال کیفیت خدمات کیفیت خدمات در سازمان ارزیابی کیفیت خدمات سازمان…

  • مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق

    مطالعه روش پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت تولید برق پایان‌نامه erp پایان‌نامه برنامه ریزی منابع سازمانی پایان‌نامه پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی ERP در صنعت تولید برق روش پیاده سازی ERP…

  • واکسن و ایمن سازی

    واکسن و ایمن سازی واکسن ایمن سازی واكسیناسیون دانلود پایان نامه رشته بهداشت عمومی واکسن و ایمن سازی دانلود پایان نامه بهداشت عمومی دانلود پایان نامه سیستم همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته بهداشت…

  • ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت

    ضرورت آموزش کارکنان در سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش کارکنان دولت ضرورت آموزش کارکنان در سازمان ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش ضمن خدمت…

  • بررسی مراحل نقاشی کودک و ارزیابی تصویرگری کودکان کار از آن

    بررسی مراحل نقاشی کودک و ارزیابی تصویرگری کودکان کار از آن دانلود پایان نامه نقاشی کودک نقاشی کودکان کار فرآیند نقاشی کودک دانلود پایان نامه تصویرگری کودکان کار بررسی مراحل نقاشی کودک و ارزیابی تصویرگری کودکان کار از آن دانلود…

  • بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

    بررسی تطبیقی مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه مدل های ارزیابی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی 80 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی 80 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی پیشینه داخلی بودجه ریزی عملیاتی پیشینه خارجی بودجه ریزی عملیاتی…

  • ارزیابی عوامل کلیدی موثر بر نیت رفتاری مشتری

    ارزیابی عوامل کلیدی موثر بر نیت رفتاری مشتری پرسشنامه نیت رفتاری مشتری پرسشنامه مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی عوامل کلیدی موثر بر نیت رفتاری مشتری         *** این پرسشنامه بر گرفته شده از پایان نامه…

  • پیشنهاد چارچوبی جهت تشخیص علل تاثیرگذار و درصد تاثیر آنها در سود و زیان بیمه با داده کاوی

    پیشنهاد چارچوبی جهت تشخیص علل تاثیرگذار و درصد تاثیر آنها در سود و زیان بیمه با داده کاوی بیمه شخص ثالث خودرو پایان نامه ارشد داده کاوی کاربرد داده کاوی در بیمه تشخیص خسارت بیمه با داده کاوی سود و…

  • ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان

    ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان افسردگی پرخاشگری پرخاشگری والدین افسردگی كودكان افسردگی دانش آموزان ابتدایی رابطه بین پرخاشگری والدین و افسردگی كودكان ارزیابی ارتباط پرخاشگری پدر و مادر و افسردگی فرزندان بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین…

  • اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم

    اثر تنش خشکی و تراکم بوته بر عملکرد و شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم پایان نامه گندم دوروم شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم عملکرد رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم اثر تنش خشکی بر شاخص های رشد فیزیولوژیکی گندم دوروم…

  • پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان

    پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان پاورپوینت تصمیم گیری در سازمان تصمیم گیری در سازمان تحقیق تصمیم گیری در سازمان تعریف تصمیم گیری مساله یابی ، تصمیم گیری ، انتخاب و حل مساله فرایند تصمیم گیری مدل های تصمیم گیری انواع…

  • رسانه و شبکه های اجتماعی

    رسانه و شبکه های اجتماعی رسانه های اجتماعی فناوری رسانه های اجتماعی مولفه های رسانه اجتماعی تقسیم بندی رسانه های اجتماعی مزاياي شبکه های اجتماعی پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی کارکرد شبکه هاي اجتماعی مجازي ویژگی های رسانه های اجتماعی…

  • توصیف جرم

    توصیف جرم دانلود مقاله جرم مجرمین دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقاله توصیف جرم دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات حقوقی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق توصیف جرم     مقدمه‌  دادگرانی كه عهده‌دار تنبیه تبهكاران و مجازات…

  • سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر

    سیستم گرافولوژی دست نوشته فارسی به کمک کامپیوتر گرافولوژی فارسی تحلیل شخصیت با دست خط گرافولوژی فارسی با استفاده از درخت تصمیم بررسی شخصیت فرد بر اساس دستنوشته فارسی بررسی خصوصیات فردی بر اساس دستنوشته فارسی گرافولوژی دست نوشته فارسی…

  • بررسی یک روش عملی بمنظور کاهش اثرات هارمونیکی بار برروی سیستم های حفاظتی

    بررسی یک روش عملی بمنظور کاهش اثرات هارمونیکی بار برروی سیستم های حفاظتی فیلتر هارمونیک سیستم های حفاظتی کاهش اثرات هارمونیکی بار کاهش اثرات هارمونیکی بار برروی سیستم های حفاظتی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

  • اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس

    اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس سیستم حسابداری حسابداری دولتی بودجه و حسابداری بودجه سیستم حسابداری در سازمانها اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت…

  • مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان

    مبانی نظری بررسی ارتباط هوش سازمانی و استرس شغلی کارمندان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی فصل دوم پایان نامه استرس  شغلی هوش سازمانی کارکنان تحقیق استرس شغلی کارکنان مدل ها و نظریه های هوش سازمانی مدل…

  • رویکردهای هوش سازمانی، اهمیت و ضرورت آن

    رویکردهای هوش سازمانی، اهمیت و ضرورت آن کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش سازمانی مدل های نظری جهت…

  • بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی

    بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی صله رحم تاثیر صله رحم ارتباط خانوادگی تاثیر صله رحم ارتباط خویشاوندی بررسی تاثیر صله ارحام بر ارتباطات خویشاوندی دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقالات رشته علوم اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

    امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری سیستم های تشخیص نفوذ در…

  • مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری

    پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه حفظ و بقای مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر…

  • پیشینه ارائه الگوریتمی تطبیقی مبتنی بر پیش بینی اشکال با استفاده از مدلهای هزینه احتمالی برای زمانبندی در سیستم های رایانش ابری

    پیشینه ارائه الگوریتمی تطبیقی مبتنی بر پیش بینی اشکال با استفاده از مدلهای هزینه احتمالی برای زمانبندی در سیستم های رایانش ابری زمانبندی در ابر زمانبندی در رایانش ابری تخصیص منابع در رایانش ابری پیشینه زمانبندی در محاسبات ابری پیشینه…

  • پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی

    پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی ونگ و احمد ( 2004 ) پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری در سازمان پرسشنامه نوآوری پرسشنامه نوآوری سازمانی oi پرسشنامه انواع نوآوری پرسشنامه…