مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه پژوهش آمیخته ترفیع
پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
فصل دوم پایان نامه آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع

رفتن به سایت اصلی

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

 

 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

 

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991) 59

 

  • دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای

    دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای ارزیابی زیست محیطی دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای دستورالعمل ارزیابی زیست محیطی طرحهای حمل و نقل جاده ای پایان نامه ارزیابی زیست…

  • تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی

    تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی انقلاب اسلامی ایران جنبش اسلامی لبنان تأثیرات انقلاب ایران در منطقه دانلود مقالات رشته معارف اسلامی تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بر جنبشهای اسلامی دانلود مقالات معارف اسلامی خرید مقالات رشته معارف اسلامی دانلود…

  • بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش بررسی مدلهای مدیریت دانش بررسی…

  • مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی

    مقاله رشته ادبیات و عرفان و ادیان با عنوان بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی بیان تشابهات و افتراقات عرفان مسیحی و اسلامی رشته ادبیات، عرفان و ادیان ادبیات، عرفان و ادیان عرفان اسلام مسیحیت وحدت فنا همکاری…

  • مقاله ترجمه شده منو نوآورانه قراردادها برای هماهنگی زنجیره تأمین خرده فروشان با میانگین واریانس چندگانه

    مقاله ترجمه شده منو نوآورانه قراردادها برای هماهنگی زنجیره تأمین خرده فروشان با میانگین واریانس چندگانه کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده مهندسی صنایع مقاله ترجمه…

  • فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی

    فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه ارشد حمایت اجتماعی دانلود فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی با عنوان مروری بر تزیینات معماری مسکونی ایران (قاجار و اوایل پهلوی)

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع دستی با عنوان مروری بر تزیینات معماری مسکونی ایران (قاجار و اوایل پهلوی) تزیینات معماری تزیینات معماری مسکونی تزیینات معماری مسکونی ایران تزیینات خانه های قاجار و پهلوی تزیینات معماری مسکونی دوره قاجار تزیینات…

  • ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی با DEA

    ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک کشاورزی با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک پایان نامه ارزیابی عملکرد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی دانلود مبانی نظری بودجه ریزی عملیاتی پیشینه تحقیق بودجه ریزی عملیاتی ادبیات نظری بودجه ریزی عملیاتی فصل دوم پایان نامه بودجه ریزی عملیاتی…

  • فصل دوم پایان نامه اوقات فراغت

    فصل دوم پایان نامه اوقات فراغت کلمات کلیدی : مبانی نظری اوقات فراغت پیشینه تحقیق اوقات فراغت پیشینه داخلی اوقات فراغت پیشینه خارجی اوقات فراغت پیشینه پژوهش اوقات فراغت پیشینه نظری اوقات فراغت ادبیات نظری اوقات فراغت چارچوب نظری اوقات…

  • سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه

    سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه ترموكلاین تغذیه گرایی لایه بندی حرارتی طرح های برق آبی اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب رودخانه سنجش اولیه اثر طرح های برق آبی بر كیفیت آب…

  • بررسی سوء مصرف مواد و رویکردهای درمانی وابستگی به مواد

    بررسی سوء مصرف مواد و رویکردهای درمانی وابستگی به مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد پایان…

  • تاریخ هنر ایران

    تاریخ هنر ایران هنر ایران هنر اسلامی تمدن و هنر ایران باستان دانلود پایان نامه رشته هنر تاریخ هنر ایران دانلود پایان نامه هنر خرید پایان نامه هنر فروش پایان نامه هنر دانلود پایان نامه رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • معماری و ساختار مساجد

    معماری و ساختار مساجد ساختار مساجد هنر معماری اسلامی پیشینه تاریخی مسجد ویژگی های معماری مساجد معماری و ساختار مساجد سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پروژه معماری fileina فروشگاه ساز…

  • تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

    تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور مدیریت دانش سبک رهبری تبادلی سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری تحول آفرین سبک رهبری عدم مداخله گر سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش مقاله سبک رهبری…

  • پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش پروپوزال ساختار سازمانی پروپوزال مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای فعال شهید رجائی…

  • ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت

    ارزیابی اشتغال زنان از نگاه های متفاوت اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در اسلام تاثیر اشتغال زنان در خانواده اشتغال زنان در اسناد بین المللی تاثیر اشتغال زنان بر روابط خانوادگی بررسی اشتغال زنان از دیدگاه‌های مختلف…

  • ارکان و عناصر تشکیل دهنده جرم پولشویی

    ارکان و عناصر تشکیل دهنده جرم پولشویی کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی ارکان جرم پولشویی عناصر موضوعی جرم پولشویی عنصر مادی جرم پولشویی عنصر قانونی جرم پولشویی عنصر روانی جرم پولشویی عنصر معنوی جرم پولشویی عناصر تشکیل دهنده جرم…

  • تراکشن الکتریکی

    تراکشن الکتریکی كشش الکتریکی سیستم های محرکه موتورهای الکتریکی لکوموتیو تراکشن الکتریکی دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک تراکشن الکتریکی   پیشگفتار برای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرك لوكوموتیو، ابتدا باید مشخصات…

  • پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی

    پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی دانلود رایگان پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی دانلود کتاب آب و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حجاب در مذهب مبانی نظری حجاب در مذهب پیشینه تحقیق حجاب در مذهب پیشینه داخلی حجاب در مذهب پیشینه خارجی حجاب در مذهب…

  • پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي

    پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي کلمات کلیدی : پاورپوینت سياست تأمين اقتصادي فرد و نظام تأمين اجتماعي تعريف و مفهوم نظام تأمين اجتماعي هدف نظامهاي تأمين اجتماعي سياستها و نظام تأمين اجتماعي ابعاد نظامهاي تأمين اجتماعي…

  • دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

    دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) کلمات کلیدی : پرسشنامه شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز پرسشنامه برای اختلال شخصیت خودشیفته دانلود پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته NPI-16 رفتن به سایت اصلی پرسشنامه شخصیت…

  • مقاله کامل پسته

    مقاله کامل پسته اثر شور ی بر جذب و انتقال عناصر غذایی در پسته پسته مناطق پسته خیز كشت و تولید پسته نیازهای اكولوژیكی درخت پسته دانلود مقاله کامل پسته سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک 2 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری در بانک دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری در بانک پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط…

  • بررسی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی

    بررسی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مدل جايزه اروپايي كيفيت (EQA) مدل جايزه ملي دمينگ مدل جایزه ملی کیفیت مالكوم بالدريج  محدوديتهای مدل‎هاي ارزیابی تعالي سازماني تحقیق مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی مقاله مدلهای ارزیابی تعالی سازمانی رفتن…

  • پاورپوینت موضوع رفتار سازمانی ( فصل اول کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند)

    پاورپوینت موضوع رفتار سازمانی ( فصل اول کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند) کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتر زهرا برومند با عنوان موضوع رفتار سازمانی فصل اول کتاب مدیریت رفتار سازمانی دکتر…

  • بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران

    بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی دانلود پایان نامه علوم تربیتی بررسی اثر استراتژی مدیران آموزشی بر تغییر و تحول سازمانی آموزشگاههای منطقه 2 تهران اثر…

  • پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل

    پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل پاورپوینت طراحي سيستم های حمل و نقل مقاله طراحي سيستم های حمل و نقل تحلیل طراحي سيستم های حمل و نقل طراحي سيستم های حمل و نقل باربران خودكار(AGV) انواع باربران خودكار انواع…

  • پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی

    پرسشنامه بررسی تاثیرات عوامل شناختی و عاطفی بر رضایت مشتریان در جبران خطاها، قصد خرید مجدد خدمات و تبلیغات شفاهی پرسشنامه قصد خرید مجدد پرسشنامه رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل عاطفی بر رضایت مشتریان پرسشنامه تاثیرات عوامل شناختی بر رضایت…