مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی، ارزشها، نگرشها و انگیزش 59 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری رضایت شغلی
ادبیات نظری رضایت شغلی
چارچوب نظری رضایت شغلی
فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی
دانلود مبانی نظری رضایت شغلی
پیشینه رضایت شغلی
پیشینه تحقیق رضایت شغلی
پیشینه داخلی رضایت شغلی
پیشینه خارجی رضایت شغلی
پیشینه پژوهش رضایت شغلی
پیشینه نظری رضایت شغلی
پیشینه تحقیقات رضایت شغلی
پیشینه ی رضایت شغلی
پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

ارزشها نمایانگر عقاید اصولی هستند كه از نظر فردی یا اجتماعی نوعی رفتار ( نسبت به رفتار مخالف ) برتر شمرده می‌شود. آنها نمایانگر ایمان و اعتقاد راسخ هستند مبنی بر این كه (( از نظر شخصی یا از دید اجتماع، یك شیوة خاص رفتاری یا حالت غایی وجود، نسبت به شیوة مخالف آن رفتار با حالت غایی وجود دیگری، برتری دارد. )) ارزشها در وجود خود، رگه هایی از عنصر متفاوت یادآوری دارند. كه حامل نظرها و عقاید فرد می‌باشند مبنی بر این كه چه چیز درست، نادرست یا مطلوب است. ارزشها از نظر محتوایی و شدت، ویژگی های خاص خود را دارند. ویژگی محتوایی ارزشی نشان دهندة این مطلب است كه نوع رفتار مورد نظر اهمیت زیادی دارد. ولی شدت تنها نشان دهندة درجه یا میزان آن اهمیت می‌باشد. هنگامی‌كه ارزشهای فردی را برحسب میزان شدت فهرست می‌كنیم سیستم ارزشی شخصی بدست می‌آید. همة افراد دارای سلسله مراتبی از ارزشها هستند كه تشكیل دهنده سیستم ارزشی آنها می‌باشند. این سیستم، با توجه به اهمیت نسبی كه به چیزهای با ارزش، مثل آزادی، تفریح، احترام به نفس، فرمانبرداری، برابری و از این قبیل چیزها می‌دهیم، مشخص می‌شود. (رابینز، 1384، ص272)

 

 

انواع ارزش
مهمترین كاری كه در زمینة طبقه بندی ارزشها انجام شد بوسیلة «ال‌پرت»  و همكارانش صورت گرفت. آنان شش نوع ارزش را شناسایی كردند.
1 ـ نظری : صاحبان این ارزش به مسأله كشف حقیقت ( از طریق روش منطقی ) اهمیت زیادی می‌دهند.
2 ـ اقتصادی : دارندگان این ارزش بر مسأله مفید بودن و عملی بودن تأكید می‌كنند.
3 ـ زیبایی : دارندة این احساس به شكل و هماهنگی ارزش زیادی می‌دهد.
4 ـ اجتماعی : كسی كه چنین ارزشی دارد، عشق ورزیدن به مردم را مهم می‌شمارد.
5 ـ سیاسی : دارندگان این ارزش به مسأله كسب قدرت و اعمال نفوذ توجه زیادی می‌كنند.
6 ـ دینی : صاحب این ارزش به وحدت تجربه و درك همه عالم خلقت به عنوان یك كل توجه دارد.

 

 

 

نگرشها
نگرش نظری است كه دربارة افراد، چیزها یا رویدادها ابراز می‌گردد و منعكس كنندة نوع احساس فرد دربارة آن است. هنگامی‌كه من میگویم (( من كارم را دوست دارم )) نگرش خود را دربارة كارم ابراز می‌كنم. نگرش درست همانند ارزش نیست. در مقایسه با نگرش، ارزش وسیع تر و پر دامنه تر است و مفهوم جامع تری دارد.
بنابراین، نگرش در مقایسه با ارزش خصوصی تر است. ارزش در خود یك نوع بار مثبت دارد و وجهة حقانیت یا مطلوبیت به خود می‌گیرد. مثلاً در جملة (( تبعیض بد است )) این عبارت منعكس كنندة ارزشهای یك نفر است، ولی جملة دیگری مثل : (( من طرفدار اجرای یك برنامة مثبت در جهت گزینش، استخدام و آموزش زبان هستم كه در سازمانم به اجرا درآید )) یك نگرش می‌باشد. در حالیكه ارزش و نگرش با هم تفاوت دارند، ولی رابطة بین آنها بسیار نزدیك است در تحقیق جامعی كه دربارة رابطة متقابل مسائل ارزشی ناهمگون انجام پذیرفت . مشخص شد ارزش و نگرش همبستگی معنی داری با هم دارند.
براساس این دستاورد میتوان نگرش افراد و در بسیاری از موارد رفتار آنان را توجیه كرد ولی متأسفانه هنوز نمیتوان گفت كه كدام ارزش زمینة كدام نگرش و كدام رفتار را فراهم می‌آورد. ( همان منبع، ص 281 )

 

 

 

انگیزش
انگیزه، حالت یا وضعی روانی است كه رفتار را در جهت هدف یاهدفهایی نیرو می‌دهد، فعال می‌سازد و هدایت می‌كند. انگیزه، مستقیماً قابل مشاهده نیست. گاهی از طریق مشاهده رفتار افراد، انگیزه های آنها را حدس می‌زنیم یا استنباط می‌كنیم یا از طریق پرسش از خود آنان به انگیزه شان پی میبریم. در قلمرو روان شناسی، میتوان به مدد آزمونهای روانی تا اندازه ای به انگیزه های مردم راه برد. انگیزه ها را گاهی به عنوان نیازها، تمایلات یا محركات درونی شخص تعریف می‌كنند.

 

 

 

انگیزه ها (( چراهای )) رفتار محسوب می‌شوند. آنها موجبات فعال شدن شخص را فراهم كرده، جهت كلی رفتار او را معین می‌كنند. چون گاهی انگیزه را با هدف اشتباه می‌كنند، لذا تشخیص آنها از یكدیگر ضرورت دارد. هدفها،  بیرون از فرد قرار دارند و به عنوان نتایج مطلوب و مورد انتظار، افراد را برانگیخته و به سوی خود جلب می‌كنند. یك هدف واحد، می‌تواند انگیزه های متنوعی را ارضا كند. هدف دستیابی به تحصیلات دانشگاهی می‌تواند انگیزه های موفقیت، تأمین و كسب احترام را ارضا كند. یك انگیزة واحد نیز می‌تواند رفتار را در جهت هدفهای مختلفی فعال و هدایت نماید، مثلاً در یك سازمان، كاركنانی كه انگیزه ای قوی برای كسب موفقیت دارند ممكن است از طریق هدفهای مختلفی آن را ارضا كنند. بعضی از افراد نیاز به موفقیت را با كار و فعالیت بیشتر خشنود می‌سازند و بعضی دیگر، از طریق انجام كار با كیفیت بهتر،‌افراد دیگری نیز ممكن است پیدا شوند كه برای نیل به موفقیت، فرصتهایی در خارج از محیط سازمان جستجو كنند. (علاقه بند، 1378، ص 117)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 (رضایت شغلی) 
ارزشها  
انواع ارزش  
نگرشها  
انگیزش  
نظریه‌های انگیزش  
تئوری‌های محتوایی  
ـ تئوری سلسله مراتب نیازها 
ـ تئوری دو جنبه‌ای انسان  
ـ تئوری دو عامل انگیزش  
ـ تئوری سه نیاز مک‌کلند  
ـ تئوری نیازهای زیستی، تعلق و رشد  
تئوری‌های فرآیندی  
ـ تئوری انتظار و احتمال  
ـ تئوری برابری  
ـ تئوری اسناد  
انواع نگرش  
رضایت شغلی  
رابطه انگیزش با رضایت شغلی  
 تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی  
 تعریف رضایت شغلی  
(-) تعیین رضایت شغلی  
 عوامل تعیین کنندة رضایت شغلی  
 عوامل مؤثر بر رضایت شغلی  
 فاکتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر»  
 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی  
 نظریه‌های رضایت شغلی  
– نظریه «بروفی» 
– نظریه «کورمن»  
– نظریه «پارسون»  
اندازه‌گیری رضایت شغلی  

 (سابقه تحقیقاتی موضوع)  
تحقیقات خارجی  
تحقیقات داخلی  
خلاصه 

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استراتژیک مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه مدیریت استراتژیک دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک ادبیات نظری مدیریت استراتژیک فصل دوم پایان نامه مدیریت استراتژیک مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استراتژیک…

  • بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی

    بررسی علل تاثیرگذار بر ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی ریسک اعتباری سنجش ریسک اعتباری مشتریان ریسک اعتباری مشتریان بانک کشاورزی عوامل مؤثر بر ریسک اعتباری مشتریان علل افزایش احتمال عدم بازپرداخت تسهیلات عوامل موثر بر ریسک اعتباری مشتریان بانکی سنجش…

  • بررسی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی استان گیلان

    بررسی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی استان گیلان مدیریت دانش قابلیت مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش مقاله قابلیت مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت…

  • مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

    مبانی نظری عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه مبانی نظری انگیزش مبانی نظری انگیزش کارکنان عوامل انگیزشی کارکنان نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرآیندی انگیزش مبانی نظری عوامل موثر بر انگیزش کارکنان عوامل موثر در انگیزش کارکنان عوامل محتوایی موثر…

  • مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای

    مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای سازه‌ اتصالات سازه‌های فولادی سازه‌های پیچ و مهره‌ای دانلود مقالات رشته عمران مبانی بازرسی در سازه‌های پیچ و مهره‌ای دانلود مقالات عمران خرید مقاله عمران خرید تحقیق عمران رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • پاورپوینت درس روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته

    پاورپوینت درس روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته رفتن به سایت اصلی پاورپوینت درس روش تحقیق مقاله و رساله نویسی پیشرفته به تعداد 41 اسللاید قابل ویرایش مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان…

  • بررسی و تشریح مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه دانیل گلمن

    بررسی و تشریح مولفه های هوش هیجانی از دیدگاه دانیل گلمن پایان نامه هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی مدل هوش هیجانی گلمن مولفه های هوش هیجانی گلمن مولفه های هوش هیجانی یا هوش عاطفی کدامند؟ پایان نامه مولفه های…

  • بررسی همجنسگرایی از دیدگاه روانشناسی

    بررسی همجنسگرایی از دیدگاه روانشناسی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی در روانشناسی همجنس گرایی در فرهنگ های مختلف میزان شیوع و بروز همجنس گرایی عوامل گرایش به همجنس گرایی علل گرایش فرد به همجنس گرایی…

  • بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی اکتشاف آنها به روش ژئوشیمیایی

    بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی اکتشاف آنها به روش ژئوشیمیایی معدن منگنز و نارج قم بررسیهای ژئوشیمیایی معادن پتانسیل های معدنی استان قم ارزیابی اکتشافات ناحیه ای معادن اکتشاف معادن به روش ژئوشیمیایی بررسی ظرفیتهای معادن قم و ارزیابی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان

    پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان روابط عمومی مدیریت فرایند سازمان تاریخچه روابط عمومی ایران برنامه ریزی در روابط عمومی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان روابط عمومی در سازمان سیستم همکاری در…

  • پاورپوینت توليد دركلاس جهاني

    پاورپوینت توليد دركلاس جهاني دانلود رایگان پاورپوینت تولید در کلاس جهانی پاورپوینت تولید در کلاس جهانی تحقیق تولید در کلاس جهانی مقاله تولید در کلاس جهانی تولید در کلاس جهانی چه معنایی دارد تولید در کلاس جهانی تولید در کلاس…

  • تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

    تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت…

  • شرکت در جرم با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران و مصر و با تاکید بر جرم قتل عمد

    شرکت در جرم با مطالعه تطبیقی در حقوق ایران و مصر و با تاکید بر جرم قتل عمد شرکت در جرم شرکت در قتل عمد دانلود پایان نامه شرکت در جرم دانلود پایان نامه شرکت در قتل عمد مجازات شرکت…

  • موانع و راهكارهای مشاركت كاركنان در سیستم مدیریت محیط زیستی شركت ایران خودرو

    موانع و راهكارهای مشاركت كاركنان در سیستم مدیریت محیط زیستی شركت ایران خودرو صنعت مشاركت شركت ایران خودرو سیستم مدیریت محیط زیستی دانلود مقالات رشته محیط زیست موانع و راهكارهای مشاركت كاركنان در سیستم مدیریت محیط زیستی دانلود مقالات محیط…

  • بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

    بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان کلمات کلیدی : روابط ایران و آذربایجان سياست خارجي ایران سياست خارجي جمهوري آذربايجان سياست خارجي ایران در قبال جمهوري آذربايجان سياست خارجي جمهوري آذربايجان در قبال ایران روابط جمهوری اسلامی ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه های آن 44 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه های آن 44 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن مبانی نظری احساس تنهایی و دیدگاه های آن پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه…

  • پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي

    پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع اهداف بازرگاني و سازمان بازاريابي پاورپوینت فصل ششم کتاب…

  • قاعده من له الغنم فعلیه الغرم

    قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقاله قاعده من له الغنم فعلیه الغرم دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقالات ارشد حقوق دانلود مقالات حقوقی رفتن به…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کیفیت سود گزارش شده با سود تجدید ارائه شده سود گزارش شده سود تجدید ارائه شده تجدید ارائه صورت های مالی بررسی کیفیت سود تجدید ارائه شده کیفیت سود تجدید ارائه شده از نگاه پایداری سود…

  • مبانی نظری سبکهای فرزند پروری

    مبانی نظری سبکهای فرزند پروری مبانی نظری سبکهای فرزند پروری مبانی نظری سبکهای فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزند پروری دانلود مبانی نظری سبکهای فرزندپروری مبانی نظری شیوه‌های فرزندپروری مبانی نظری الگوهای فرزند پروری ابعاد سبكهای فرزندپروری دیدگاه های نظری…

  • بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی

    بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر اقتصاد ملی قاچاق قاچاق کالا و ارز تاثیر قاچاق بر اقتصاد ملی دانلود مقالات رشته اقتصاد بررسی عوامل مؤثر بر قاچاق کالا و ارز و تاثیر آن بر…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رهبری تحول گرا

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری رهبری تحول گرا کلمات کلیدی : مبانی نظری رهبری تحول گرا پیشینه تحقیق رهبری تحول گرا پیشینه داخلی رهبری تحول گرا پیشینه خارجی رهبری تحول گرا پیشینه پژوهش رهبری تحول گرا پیشینه نظری رهبری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری ادبیات نظری رایانش ابری فصل دوم پایان نامه رایانش ابری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رایانش ابری ادبیات و مبانی…

  • شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما

    شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

  • جزوه خط مشی گذاری عمومی

    جزوه خط مشی گذاری عمومی خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع کنکور دکتری مدیریت رفتن به سایت اصلی جزوه خط مشی گذاری عمومی کاملترین منبع درس خط مشی گذاری عمومی برای کنکور دکتریجزوه شامل خلاصه ای مفید و کاربردی از…

  • پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

    پروپوزال اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین اثربخشی…

  • بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس

    بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس معاملات با اشخاص وابسته پایان نامه معاملات با اشخاص وابسته تعریف معاملات با اشخاص وابسته تاثیر معاملات با اشخاص وابسته انواع معاملات با اشخاص وابسته معیار های…

  • ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر

    ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر رفتن به سایت اصلی ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر به…

  • پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

    پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی بیمه عمر بیمه عمر و پس انداز توسعه بیمه در ایران بیمه‌های اشخاص درایران دانلود پایان نامه رشته اقتصاد بررسی نقش بیمه…

  • پروپوزال شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما

    پروپوزال شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه…