مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری 50 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه رضایت مشتری
مبانی نظری رضایت مشتری
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
پیشینه داخلی رضایت مشتری
پیشینه خارجی رضایت مشتری
پیشینه پژوهش رضایت مشتری
پیشینه نظری رضایت مشتری
ادبیات نظری رضایت مشتری
چارچوب نظری رضایت مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری می باشد. امروزه شاهد تجارب متفاوتی از راه خدمات در زندگی روزمره هستیم. از شاخص های سنجش میزان برتری سازمان ها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمان ها است که میزان وفاداری و تعهد آن ها باعث می شود وظایف محوله را با کیفیت بالاتری به انجام رسانند. این امر موجب افزایش عملکرد، بهره وری و اثربخشی سازمان می شود. برعکس،افراد بی تفاوت یا بی مسئولیت در برابر اعمال محوله سازمان این رفتار را به همکاران منتقل می کنند و باعث کاهش عملکرد افراد و تنزل سازمان از نظر کمی و کیفی می شوند. 

 

 

 

در دهه 1990 رضایت مشتریان، تاثیر قابل توجهی بر تفکر مدیریتی داشت. در حقیقت تشخیص درک، رویارویی و پیش بینی نیازهای مشتری منابع مهم بقاومزیت رقابتی برای یک شرکتی هستند که اثر قاطع بر مجموعه اولویتها و فعالیتهای شرکت دارد. در دنیای امروز صنایع خدماتی بخش عمده ای از بازارها را در بسیاری از كشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. بنابراین گسترش روز افزون تعداد مشاغل خدماتی در كنار افزایش میزان اهمیت این گونه صنایع در تولید ناخالص ملی كشورهای مختلف، موضوع عرضه خدماتی بی عیب و نقص و با كیفیت برتر را به مسأله ای در خور توجه فراوان كرده نموده است(شاهین و ابوالحسنی به نقل از شفیعی،2006). 

 

 

 

تا چند سال اخیر صنعت بیمه كشورمان تحت سلطه كامل بخش دولتی بوده است وشركت های بیمه در محیط غیررقابتی و با ثبات فعالیت می كردند و لزومی برای توجه به كیفیت خدمات نمی دیدند اما در سال های اخیر ظهور شرك تهای بیمه خصوصی فضای صنعت بیمه را دگرگون كرده است و رقابت در این بخش به شدت افزایش یافته است. هم چنین درصد افرادی كه در بخش خدمات مشغول به فعالیت هستند نسبت به سایر بخشها در حال افزایش است. كیفیت خدمات در این بخش ها به خصوص در صنعت بیمه به میزان زیادی به عملكرد كاركنان بستگی دارد. بنابراین سازمان های خدماتی و به طور اخص صنعت بیمه متوجه این موضوع شده اند كه به منظور حفظ مشتریان خود و كسب مزیت رقابتی، یكی از موضوعات مهم و كلیدی كه بایدهمواره مد نظر قرار دهند، بهبود كیفیت خدمات خود است(کندامپیولی و منگیوس ،2004،ص178).

 

 

 

2-1) رضایت مشتری        
بازار اقتصاد جهانی، هیچ‌گاه به این اندازه رقابتی نبوده است. در سراسر دنیا، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری تلاش می‌كنند تا از طریق نیل به مزایای منحصر به فرد، نسبت به سایر رقبا به موقعیتی ممتاز دست یابند. از سوی دیگر، اغلب مشتریان هنگام خرید كالا و خدمات مورد نیاز، از امكان گزینه‌های متعددی برخوردار هستند. به همین دلیل آنان ورای مشخصات ظاهری و ویژگی‌های فیزیكی یك محصول سایر شاخص‌های كیفی را مدنظر قرار می‌دهند(غفاری آشتیانی، 1387،ص42).
مشتریان در جستجوی سرنخ‌هایی هستند كه آنان را برای شناسایی بهترین تأمین  كننده یاری نماید. در این راستا آنان علاوه بر بررسی عملكرد داخلی، هرگونه مدرك و شواهد خارجی كه نشانه برقراری اصل تمركز بر كیفیت در سازمان عرضه كننده می‌باشد را مورد توجه قرار می‌دهند. اندازه گیری رضایت مشتری از جمله اقدامات داخلی محسوب می شود كه نمود جهت‌گیری سازمان به سمت كیفیت می‌باشد(كاوسی و سقایی، 1384،23).

 

 

برای موفقیت در بازار پیچیده و رقابتی امروز، محققان معتقدند كه رضایت مشتری یك عامل كلیدی و مهم است(اندیوبیسی و واه ،2005،ص65). رضایت مشتری از ارزش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، چرا كه از داده های مرتبط با مصرف اقتباس شده(در مقابل تولید) و همچنین به عنوان یك شاخص راهنما برای سودآوری آینده مطرح است. رضایت مشتری راهنمایی برای دستیابی به وفاداری بیشتر مشتری است. رضایت مشتری از طریق ارتقاء وفاداری، درآمدهای آتی را تضمین كرده، هزینه‌های معاملات آینده را كاهش داده، موجب كاهش كشش قیمتی شده و از كاسته شدن مشتریان سازمان به هنگام بروز لغزش‌های احتمالی در كیفیت جلوگیری می‌كند. همچنین توصیه های دهان به دهان حاصل از مشتریان راضی، هزینه‌های جذب مشتریان جدید را كاسته و شهرت سازمان را ارتقاء می‌بخشد. در نقطه مقابل، نارضایتی مشتریان اثراتی معكوس بر جای می‌گذارد. بنابراین می‌توان مشتریان راضی را یك دارایی ارزشمند برای سازمان به شمار آورد(اندرسون و فومل ،2000،ص871).

 

 

طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان‌ها، چه بزرگ و چه كوچك، پی به اهمیت رضایت مشتری برده و دریافته‌اند كه ارتباط شدیدی بین رضایت مشتری، حفظ مشتری و سودآوری سازمان وجود دارد. برای بسیاری از سازمان‌های فعال در بخش عمومی، رضایت مشتری خود معیاری برای موفقیت است. بنابراین رضایت مشتری به هدف عملیاتی بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شده است(هیل، 1385،ص24).

 

 

 

 

سازمان‌های متعالی، پاسخ‌گوی نیازها و انتظارات مشتریان خود می‌باشند. این قبیل سازمان‌ها فعالیت‌های رقبای خود را تحت نظر قرار می‌دهند و مزایای رقابتی آنها را شناسایی می‌نمایند. سازمان‌های مذكور، به طور مؤثری به پیش بینی نیازها و انتظارات آتی مشتریان خود می‌پردازند تا این نیازها و انتظارات را برآورده سازند و در صورت امكان از آنها پیشی گیرند. این سازمان‌ها، در برابر نقاط ضعف خود به سرعت و به گونه‌ای اثربخش واكنش نشان می‌دهند. آنها روابطی متعالی را با تمام مشتریان خود ایجاد و حفظ می‌كنند. اگر سازمان‌ها را در مسیر تعالی در سه گروه سازمان‌های در آغاز راه تعالی، سازمان‌های در میانه راه تعالی و سازمان‌های بالغ و متعالی تقسیم بندی كنیم، می‌توان گفت كه سازمان‌های در آغاز راه، میزان رضایت مشتریان خود را ارزیابی كرده‌اند، سازمان‌های در میانه راه، موفق شده‌اند ارتباط بین اهداف میان مدت و كوتاه مدت خود را با نیازها و انتظارات مشتری برقرار نمایند و سازمان‌های بالغ، محرك‌های كسب و كار برای جلب رضایت مشتریان و موارد مرتبط با وفاداری مشتریان را درك و اندازه گیری نموده‌اند و بر مبنای آن عمل می‌كنند(غفاری آشتیانی، 1387،ص36).

 

 

 

تغییرات سریع و محیط رقابتی فزاینده كنونی، بانک‌ها را وادار ساخته تا دیدگاه خود را به سوی رضایت مشتری معطوف سازند، چرا كه با افزایش رضایت مندی مشتری، پیامدهای رفتاری از قبیل تعهد، قصد ماندن و وفاداری مشتری، خلق پیوندهای متقابل و سودمند میان ارائه دهندگان و كاربران خدمت، توان پذیرش نقص ها و لغزش‌های احتمالی خدمت و همچنین توصیه های دهان به دهان مثبت مشتریان را در پی خواهد داشت(آراسلی و همکاران ،2005،52).

 

 

 

از این فرضیه كه رضایت مشتری یك متغیر مهم ارزیابی و كنترل مدیریت بازاریابی بانك است، حمایت گسترده ای به عمل آمده است(موتینهو و اسمیت ،2000،127). بانكداری از جمله صنایعی است كه در آن رضایت مشتری توجه بسیاری از محققان را به خود جلب كرده است. رضایت مشتری به قدری اهمیت یافته كه برخی بانک‌ها از آن به عنوان یك عنصر اساسی در استراتژی بازاریابی خود یاد كرده‌اند(غفاری آشتیانی، 1387،41).

 

 

 

حفظ و نگهداری مشتری موضوع مورد علاقه بسیاری از بانک‌ها است. به عنوان مثال، بانك للویدز در انگلیس، طی تحقیقاتی درصدد برآمد تا فرآیندی كه منجر به رضایت مندی مشتری شده و عوامل تعیین كننده نارضایتی مشتریان را شناسایی كند. یافته‌های این تحقیق به بانك كمك كرد تا فرآیند جدید نگهداری مشتریان را طراحی و به مرحله اجرا درآورد. به مانند بانك للویدز، بانك میدل بری  در آمریکا یك برنامه كیفیت خدمات مبتنی بر حفظ و نگهداری مشتریان از طریق كیفیت خدمات را توسعه بخشید. به گونه مشابه‌ای بانك رویال  در اسكاتلند از رضایت مندی مشتری در طراحی چشم انداز آینده بانك استفاده كرد. این بانك علاقه مندی خود به رفتارهای سودآور مشتری كه در اصطلاح سه‌آر  نامید را ابراز كرد. این رفتارها عبارت بودند از : (متاوا و المساوی ،1998،300).

1. ماندگاری در بانك
2. معرفی بانك به دوستان
3. خرید دوباره(مجدد) از بانك.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری
فهرست مطالب
2-1) رضایت مشتری 5
2-1-1) تعاریف رضایت مشتری 8
2-1-2) رضایت كاركردی و رضایت روانی 13
2-1-3) مزایای رضایت مشتری 14
2-1-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری 16
2-2)اهمیت رضایت مشتری 20
2-3) اندازه گیری رضایت مشتری 21
2-4) روش های اندازه گیری رضایت مشتری 26
2-4-1) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی 27
2-4-1-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 27
2-4-1-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 29
2-4-1-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس 30
2-4-1-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی 32
2-4-1-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ 33
2-5) هداف و مزایای تدوین شاخص رضایت مشتری 34
پیشینه تحقیق رضایت مشتری
منابع

 

  • پرسشنامه ارزیابی مقایسه ای اثربخشی ساختار سازمانی جدید و قدیم شرکت

    پرسشنامه ارزیابی مقایسه ای اثربخشی ساختار سازمانی جدید و قدیم شرکت پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه اثربخشی ساختار سازمانی پرسشنامه ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار…

  • بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی مؤثر بر گرایش به اعتیاد به مواد مخدر

    بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی مؤثر بر گرایش به اعتیاد به مواد مخدر عوامل اعتیاد به مواد مخدر عوامل گرایش به اعتیاد به مواد مخدر بررسی عوامل اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر بررسی عوامل اقتصادی اعتیاد به مواد مخدر دانلود مقاله…

  • بررسی نقش عوامل طبیعی موثر بر روند توسعه فیزیکی شهرستان شهریار

    بررسی نقش عوامل طبیعی موثر بر روند توسعه فیزیکی شهرستان شهریار عوامل گسترش شهرها اقلیم شهریار از نظر تقسیم بندی اقلیمی کوپن گروه زمین های آبرفتی شهریار علل رواج شهرنشینی و پیدایش شهرهای بزرگ روند توسعه فیزیکی شهرستان شهریار عوامل…

  • پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی

    پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی تئوری لایه مرزی بررسی تئوری لایه مرزی تحقیق تئوری لایه مرزی پاورپوینت تئوری لایه مرزی پروژه تئوری لایه مرزی کاربردهای تئوری لایه مرزی کنترل لایه مرزی…

  • بررسی مواد 1209 و 1210 مصوب سال 1341 و سال 1361

    بررسی مواد 1209 و 1210 مصوب سال 1341 و سال 1361 کلمات کلیدی : سن رشد در نکاح اعتبار رشد در نکاح مقایسه بلوغ و رشد بلوغ و رشد در قانون مدنی پایان نامه سن رشد در نکاح سن رشد…

  • مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد

    مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری مدیریت سرمایه در گردش مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری مبانی نظری عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر…

  • آزمون جور کردن کارتهای ویسکانسین WCST

    آزمون جور کردن کارتهای ویسکانسین WCST کلمات کلیدی : تفسیر آزمون ویسکانسین کاربرد آزمون ویسکانسین دانلود آزمون ویسکانسین شرح آزمون ویسکانسین آزمون کارتهای ویسکانسین خرید آزمون ویسکانسین دانلود آزمون کارتهای ویسکانسین تفسیر آزمون کارتهای ویسکانسین نحوه ی اجرای آزمون ویسکانسین…

  • تعارض قوانین در مورد قراردادها و قانون حاكم بر قرارداد در حقوق ایران

    تعارض قوانین در مورد قراردادها و قانون حاكم بر قرارداد در حقوق ایران دانلود مقاله قانون منظور طرفین دانلود مقاله قانون حاكم بر قرارداد دانلود مقاله تعارض قانون در قرارداد دانلود مقالات رشته حقوق قانون حاكم بر قرارداد در حقوق…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول ریخت شناسی مورفولوژی رسوب گیری از محلول سنتز هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت نانومتری ترکیب هیدروکسی آپاتیت نانومتری…

  • پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking)

    پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking) پاورپوینت بنچ مارکینگ (Benchmarking) مفهوم بنچ مارکینگ (Benchmarking) استفاه از روش الگو برداری (Benchmarking) تعاریف Benchmarking مزایای اجرای روش بنچ مارکینگ معایب اجرای روش بنچ مارکینگ چرا باید بنچ مارک کنیم؟ چه زمانی بنچ مارک کنیم؟…

  • بررسی مدلهای ارزیابی بهره وری

    بررسی مدلهای ارزیابی بهره وری مدلهای ارزیابی بهره وری مراحل ايجاد معيارهاي بهره‎وري مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وري شاخص‎هاي بهره‎وري ارزش افزوده روش سريع ارزيابي بهره‎وري محدوديت‎هاي ارزيابي بهره‎وري شركت‎ها تحقیق مدلهای ارزیابی بهره وری مقاله مدلهای ارزیابی بهره وری…

  • بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان

    بررسی ارتباط میان مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمان پایان نامه نوآوری سازمانی ضرورت استقرار مدیرت دانش در تامین اجتماعی به کارگیری مولفه های مدیریت دانش در تامین اجتماعی رابطه مولفه های مدیریت دانش با نوآوری سازمانی مولفه های…

  • طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر

    طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر رفتار هیسترزیس ستون بست دار دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی عمران طراحی…

  • مبانی نظری اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

    مبانی نظری اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند در…

  • پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی

    پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی با تاکید بر توسعه پایدار اقتصادی بررسی محوریت وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در توسعه پایدار اقتصادی آثار وقف در شهرک های دانشجویی پروپوزال تاثیر وقف در نظام آموزشی طراحی معماری شهرک…

  • نقش بی قیدی و بدحجابی بر روی شخصیت زن و ناهنجاری های تربیتی خانواده

    نقش بی قیدی و بدحجابی بر روی شخصیت زن و ناهنجاری های تربیتی خانواده دانلود پایان نامه بدحجابی ابزارهای شخصیتی زن نقش بدحجابی بر روی شخصیت زن نقش بدحجابی در بروز ناهنجاری های تربیتی خانواده ناهنجاری های تربیتی خانواده متاثر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی 3 مبانی نظری خودکارآمدی ادبیات نظری خودکارآمدی چارچوب نظری خودکارآمدی فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی پیشینه خودکارآمدی پیشینه تحقیق خودکارآمدی پیشینه داخلی خودکارآمدی پیشینه خارجی خودکارآمدی پیشینه پژوهش خودکارآمدی پیشینه…

  • بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران

    بررسی قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست در ایران مشارکت مردم از محیط زیست برنامه های توسعه سازمان های مردم نهاد سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی دانلود مقاله رشته محیط زیست بررسی قوانین و مقررات سازمان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زنجیره تامین

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات نظری زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره…

  • بررسی راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها

    بررسی راههای هیدرولیکی برآورد بار رسوبی رودخانه ها برآورد رسوب بار رسوبی رودخانه ها محاسبه روابط بار رسوبی محاسبه بار رسوبی رودخانه بررسی مشخصات هیدرولیکی رودخانه ها برای تعیین دقیق برآورد رسوب بررسی روشهای هیدرولیکی محاسبه بار رسوبی رودخانه دوغ…

  • روستای حسین اباد اسلامشهر

    روستای حسین اباد اسلامشهر دانلود مقاله روستای حسین اباد اسلامشهر توپوگرافی زمین شناسی جغرافیای طبیعی روستای حسین اباد اسلامشهر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته جغرافیا fileina…

  • پروپوزال اثرات شبکه های اجتماعی اینترنتی بر مشارکت سیاسی کاربران در انتخابات ایران

    پروپوزال اثرات شبکه های اجتماعی اینترنتی بر مشارکت سیاسی کاربران در انتخابات ایران کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران…

  • پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (مطالعه موردی:شرکت آلفا)

    پاورپوینت و ارائه کامل هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (مطالعه موردی:شرکت آلفا) سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه…

  • راهنمای پژوهش و تحقیق در نهج‌البلاغه

    راهنمای پژوهش و تحقیق در نهج‌البلاغه نهج‌البلاغه فرهنگ‌نامه‌ها فرهنگ موضوعی شروح فارسی و عربی پژوهش و تحقیق در نهج‌البلاغه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات)

    پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات) تئوری حسابداری مدیریت بر سود اسکات رفتن به سایت اصلی  پاورپوینت برای درس تئوری حسابداری با موضوع مدیریت بر سود (منبع فصل 11کتاب آقای اسکات)…

  • پاورپوینت تدریس تعاملی

    پاورپوینت تدریس تعاملی کلمات کلیدی : پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching رفتن به سایت اصلی پاورپوینت تدریس تعاملی interactive teaching به تعداد 35 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجویان ارشد و دکتری   فقط شامل مباحث : تعریف…

  • مبانی نظری کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند

    مبانی نظری کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ بیرجند مدیریت دانش شخصی استقرار مدیریت دانش در دانشگاه استقرار مدیریت دانش در آموزش عالی کاربرد مدیریت دانش شخصی توسط اعضای هیات علمی مبانی نظری مدیریت دانش شخصی کاربرد…

  • پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت

    پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت طراحی سایت هنرهای تجسمی پایه هنر گرافیکی دانلود پایان‌نامه مهندسی کامپیوتر با عنوان بررسی مبانی هنرهای تجسمی در طراحی سایت اصول طراحی سایت‌های تجارت الکترونیکی هنرهای تجسمی و…

  • مقاله پزشکی با عنوان بیماری وبا

    مقاله پزشکی با عنوان بیماری وبا دانلود مقاله پزشکی با عنوان بیماری وبا علائم و نشانه های بیماری وبا علائم و نشانه های وبا در كودكان غربالگیری و تشخیص وبا سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • مقاله کامل فرکانس

    مقاله کامل فرکانس رادیوآماتور frequency فرکانس طیف الکترومغناطیسی اسکنرها یا دستگاههای بی سیم مدولاسیون مقاله کامل فرکانس دانلود مقاله کامل فرکانس رفتن به سایت اصلی مقاله کامل فرکانس         بَسامَد، تَواتُر یا فرکانس ( frequency) به اندازه‌گیری تعداد دفعاتی گویند که یک…