مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری
ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری
تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری
پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
مبانی نظری در مورد مدیریت ارتباط با مشتری
دانلود پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 17

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.این فایل در واقع هفدهمین مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که باز بصورت منحصر به فرد در سایت فایلینا قرار گرفت

 

 

 

 

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری :

 

تعریف دقیق مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك عبارت نوین در اواسط دهه 1990 رواج یافت. اگرچه  سی آر ام به عنوان یكی از مهمترین مباحث تجارت الكترونیك است، اما هیچ تعریف مشترك و واضحی از آن وجود ندارد.

 

 

 

بعضی از تعاریف  سی آر ام از زبان متخصصان و تحلیلگران به شرح زیر می باشد:كودول  در سال 1998،  سی آر ام را تحت عنوان تركیب فرآیندها و تكنولوژی های كاری در مورد مشتری تعریف می كند. كالا كَُوتا و رابینسون  در سال 2000، سی آر ام را به عنوان یكپارچگی استراتژی های فروش، بازاریابی و خدمات معرفی نموده و آن را عاملی برای جلوگیری از ایجاد دید تك بعدی درباره مشتریان می دانند و به نقش یكپارچگی فرآیندها و دپارتمان های مختلف در اجرای  سی آر ام با هدف افزایش خدمات به مشتری، اشاره دارند(نگای  ، 2005، 582). 

 

 

دودس  در سال 2001، بیان می دارد كه  سی آر ام درباره ارایه خدمات بهتر به مشتریان در همه سطوح سازمانی است. سویفدر ، در سال 2001، سی آر ام را به عنوان رویكرد سازمانی برای فهم و تأثیر رفتار مشتری در ارتباطات وی با سازمان، به منظور بهبود در جذب، حفظ، وفاداری و سودآوری مشتری تعریف كرده است. شت و پارواتیار  در سال 2001، سی آر ام را به عنوان «استراتژی جامع و فرآیند جذب، حفظ و مشاركت با مشتری كه شامل یكپارچگی بخش های بازاریابی، فروش، خدمات مشتری و زنجیره تأمین سازمان برای دستیابی به كارآیی بیشتر و مؤثر در ارایه ارزش به مشتری است» تعریف كرده اند(نگای ، 2005، 583). آرم استرانگ  در سال 2004، سی آر ام را به این صورت توصیف می كند: «فرآیند كلی ایجاد و نگهداری رابطه با مشتریان سودآور از طریق ارایه ارزش بیشتر به مشتریان و جلب رضایت بیشتر آنان. »(پاین  ، 2004، 527)

 

 

 

 

 

عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك ضرورت استراتژیك برای تمامی سازمان ها می باشد. چرا كه اجرای مؤثر آن می تواند سبب افزایش رضایت مشتری، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تكرار خرید گردد) پاپاسولومو ، 2002، 62). بعضی از سازمان ها در اجرای آن مشكل دارند چرا كه نگرش آنها به این مقوله صرفاً تكنولوژیكی است. یعنی استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری را با تكنولوژی سی آر ام یكی می دانند، در حالی كه سی آر ام یك مسئله تكنولوژیكی نیست بلكه مسئله ای كاری است كه ابزار تكنولوژی اطلاعات باید به آن اختصاص داده شود، طراحی شود و با عملیات ها و استراتژی های كاری هماهنگ شود)نگای ، 2005، 584 ).

 

 

 

نرخ شكست پروژه های سی آر ام بیش از شصت و پنج درصد می باشد. پر واضح است كه توقف یا  شكست این پروژه ها اغلب در نتیجه عدم فهم این مطلب است كه برای اجرای سی آر ام چه فعالیت هایی لازم است(آبلا و دیگران  ، 2004، 603). سیگالا در سال 2005، عدم وجود چارچوبی برای اجرای مؤثر مدیریت ارتباط با مشتری را باعث به وجود آمدن چنین شكست هایی می داند (نگای ، 2005، 584). مدیریت ارتباط با مشتری معانی و مفاهیم مختلفی را به ذهن افراد مختلف متبادر می کند. علیرغم اینکه مفهوم ارتباط با مشتری در ظاهر ساده و واضح به نظر می رسد اما برسر تعریف آن توافق کمی وجود  دارد. به عنوان مثال زابلالیش، چهل تعریف متمایز از مدیریت ارتباط با مشتری را در ادبیات مشخص نموده است(ایساکسون ، 2005). لوین مدیریت ارتباط با مشتری را استفاده از اطلاعات و دانش مربوط به مشتری به منظور تحویل کالا و خدمات به مشتری می داند(بال ، 2003 ).

 

 

 

 

 تامسون در سال 2002، سی آر ام را یک فرهنگ و فلسفه کاری مشتری محور بیان می کند که به طور مؤثرتری فرآیندهای سرویس دهی، فروش و بازاریابی را پشتیبانی می کند. کین کید در سال 2003، سی آر ام را به عنوان کاربرد استراتژیک اطلاعات، فرآیند، تکنولوژی اطلاعات و افراد برای مدیریت رابطه مشتری با سازمان بیان نموده است. او همچنین مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان فلسفه تجاری با منفعت در بخش های شناسایی شده موجود و مشتری احتمالی تعریف می کند “سی آر ام فرآیند ارتقاء یافته تکنولوژی اطلاعات است که صلاحیت مختلف هر مشتری ها را شناسایی نموده و توسعه و ادغام می کند و بر آن تأکید می کند به این قصد که ارزش برتر برای مشتری ارایه دهد” (ویکستروم، 2003). سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری روابط بین سازمان با مشتریان، شرکای تجاری، تأمین کنندگان، کارکنان و سایر سازمان ها را تسهیل می کنند. بر این اساس هدف از این رویکرد درک اهمیت فعالیت های مردم گرا در جهت شناخت بهتر از آنها و برقراری ارتباط مثمرثمر تر با آنهاست(ایساکسون ، 2005). 

 

 

همانطور كه قبلاٌ هم اشاره شد، مشتریان بهترین دارائی یك سازمان هستند وتعداد روبه افزایش سازمان ها، اهمیت مشتری محور شدن را در دنیای رقابتی امروز نشان می دهد. همچنین سازمان ها باید دانایی درباره مشتریان، محصولات و خدمات را به صورت درون سازمانی (وظایف مختلف سازمان) و به صورت بیرونی (نقاط تماس با مشتریان) ایجاد كنند. بنابراین، مدیران سازمان به سمت آگاهی یافتن نسبت به فاكتورهای مهم موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان خود كشیده می شوند (گرینبرگ ، 2002). گامسون در سال 2002، سی آر ام را به عنوان یك قاعده ضروری برای سازمان هایی كه نیازمند توسعه و پیشرفت بیشتری است، قلمداد می كند و در این زمینه، شناسایی ابعاد كلیدی  سی آر ام را بسیار مهم می داند (پاین ، 2004،  527). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات تحقیق

مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)    

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    3
2-1 مقدمه    3مدیریت ارتباط با مشتری
2-1-1) مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری11
2-1 -2) چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری14
2-1-3)  عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری16
2 – 1- 4 ) مفهوم مشتری و رضایت مندی مشتریان 20
2 – 1- 5 ) فرآیند کلی مدیریت امور مشتریان 21     
2 – 1- 6 ) اهداف مدیریت ارتباط با مشتری23
202 – 1 – 7 ) ابعاد وعناصر  سی آر ام30
2 – 1- 8 ) فرآیند پیاده سازی  سی آر ام  31
2  -1 – 9 ) مراحل ارایه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری32
2 – 1- 10 ) عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی  سی آر ام 34
2 – 1- 11 )چالش های اجرایی سی آر ام 34
2- 1- 12 ) تکنولوژی سی آر ام  و الگوهای های عملکردی 35 
2-1- 13 ) الگوهای سی آر ام  37
 

پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری

 

منابع
 

 

  • پایان نامه كارشناسی بهداشت عمومی با عنوان تعیین میزان آگاهی و نگرش دانشچویان دانشكده بهداشت و معماری دانشگاه شهید بهشتی در مورد اكستازی و عوارض ناشی

    پایان نامه كارشناسی بهداشت عمومی با عنوان تعیین میزان آگاهی و نگرش دانشچویان دانشكده بهداشت و معماری دانشگاه شهید بهشتی در مورد اكستازی و عوارض ناشی آسیبهای اجتماعی اكستازی علائم، اثرات و عوارض اكستازی متیلن دی اكسی متامفتامین (MDMA) دانشچویان…

  • فرآیند و مراحل برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان

    فرآیند و مراحل برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش کارکنان دولت ضرورت آموزش کارکنان در سازمان ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان…

  • برآورد بها تمام شده فعالیتهای دانشگاه با سیستم ABC

    برآورد بها تمام شده فعالیتهای دانشگاه با سیستم ABC سیستم هزینه یابی هزینه یابی دانشگاه هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه هزینه تمام شده فعالیتهای دانشگاه محاسبه هزینه تمام شده فعالیتهای دانشگاه کاشان با سیستم ABC محاسبه هزینه تمام شده…

  • مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

    مبانی نظری افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری افزایش فروش مبانی نظری تدوین برنامه بازاریابی مبانی نظری افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی رفتن…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی سهام مبانی نظری نقدشوندگی سهام پیشینه تحقیق نقدشوندگی سهام پیشینه داخلی نقدشوندگی سهام پیشینه خارجی نقدشوندگی سهام پیشینه پژوهش نقدشوندگی سهام پیشینه نظری نقدشوندگی سهام…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی 40 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی 40 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری…

  • اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی آن در سازمان

    اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی آن در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان انواع روشهای پیاده سازی ERP لزوم پیاده سازی ERP در سازمان اهمیت و کاربرد برنامه ریزی منابع سازمان و لزوم پیاده سازی…

  • پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شركت نوین گستر سایپا

    پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شركت نوین گستر سایپا دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی شركت دانلود پروژه مالی شركت نوین گستر سایپا شركت نوین گستر سایپا رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه مالی…

  • چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب

    چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب سیستم های توزیع شده سیستمهای اجرایی تولید اصول معماری سرویس گرا مدیریت سیستم های تولیدی سیستمهای توزیع شده اجرایی…

  • پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پروپوزال تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش…

  • پروپوزال ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب

    پروپوزال ارزیابی دیدگاه ها و عقاید متخصصین درباره سربار اطلاعات وب اضافه بار اطلاعاتی وب پروپوزال اضافه بار اطلاعاتی وب تاثیر اضافه بار اطلاعاتی بر کاربران عوامل و اثرات اضافه بار اطلاعاتی تعدیل و کنترل اضافه بار اطلاعاتی عوامل موثر…

  • دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص

    دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی (کامپیوتر) 44 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 52 حجم : 2 مگابایت بخش اول شناخت قطعات کامپیوتر پردازنده (…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 9

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 9 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

  • ارزیابی کنترل تراوش آب از سدهای خاکی با استفاده از بتن پلاستیک

    ارزیابی کنترل تراوش آب از سدهای خاکی با استفاده از بتن پلاستیک دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای…

  • پاورپوینت آشنایی با انواع سقف های کامپوزیت

    پاورپوینت آشنایی با انواع سقف های کامپوزیت پاورپوینت آشنایی با انواع سقف های کامپوزیت معرفی سقف عرشه فولادی ویژگی های سقف عرشه فولادی کامپوزیت عرشه فولادی مزایا سقف کامپوزیت عرشه فولادی نصب و اجرای ورق‌های فولادی سقف کامپوزیت فواید سقف…

  • تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی

    تخصیص منابع در رایانش ابری با الگوریتم ژنتیک و شبکه عصبی تخصیص منابع در ابر تخصیص منابع در محاسبات ابری روش های تخصیص منابع در رایانش ابری پایان‌نامه تخصیص منابع در رایانش ابری پایان‌نامه انتخاب منابع و زمانبندی در رایانش…

  • پاورپوینت و ارائه مطلب اطلاعات حسابداری مدیریت و تصمیمات قیمت گذاری

    پاورپوینت و ارائه مطلب اطلاعات حسابداری مدیریت و تصمیمات قیمت گذاری مدلهای اصلی بازار مبانی اقتصادی قیمت گذاری اطلاعات حسابداری مدیریت دانلود پاورپوینت و ارائه مطلب اطلاعات حسابداری مدیریت و تصمیمات قیمت گذاری مدلهای قیمت گذاری در تولید و تجارت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 8

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 8 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیریت عرضه و تقاضا با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در نمایندگی‌های سایپا  ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت سایپا با تحلیل پوششی داده…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

  • پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

    پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه…

  • سبب شناسی اضطراب اجتماعی و بررسی الگوهای نظری آن

    سبب شناسی اضطراب اجتماعی و بررسی الگوهای نظری آن اختلال اضطراب اجتماعی سبب شناسی اضطراب اجتماعی شیوع اختلال اضطراب اجتماعی ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب اجتماعی دوره یا سن شروع اختلال اضطراب اجتماعی نشانگان روانشناختی اختلال اضطراب اجتماعی اختلال اضطراب…

  • پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری

    پرسشنامه شناسایی تاثیر برنامه های وفاداری مشتری و کیفیت خدمات بر تعهد رابطه ای و وفاداری مشتری پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه تاثیر برنامه های وفاداری مشتری پرسشنامه کیفیت خدمات پرسشنامه تعهد رابطه ای پرسشنامه وفاداری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعمیم برند

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعمیم برند مبانی نظری تعمیم برند دانلود مبانی نظری تعمیم برند پیشینه تحقیق تعمیم برند ادبیات نظری تعمیم برند فصل دوم پایان نامه تعمیم برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی

    پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت قیمت گذای در بازارهای بین المللی تحقیق قیمت گذای در بازارهای بین المللی قیمت گذای در بازارهای بین المللی اصول قیمت گذاری تعریف قیمت‌گذاری اهداف قیمت گذاری قیمت گذاری…

  • دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی

    دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی کلمات کلیدی : دانلودپروژه سخت افزار کارآموزی رفتن به سایت اصلی نام فایل : پروژه سخت افزار کارآموزی فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 114 حجم : 1 مگابایت دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایذه گزارش کاراموزی…

  • اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی

    اصول طراحی شهری خیابانها و میادین با بررسی فرآیند و اسناد طراحی اصول طراحی شهری اصول طراحی شهری خیابانها اصول طراحی شهری میادین آیین ها ،تکنیک ها و ابزار طراحی شهری فرآیند طراحی و اسناد طراحی فرایند طراحی فضای شهری…

  • انبار،انواع سیستم های انبارداری و جایگاه انبار در سازمان ها و صنایع

    انبار،انواع سیستم های انبارداری و جایگاه انبار در سازمان ها و صنایع دانلود پروژه انبار دانلود پروژه انبارداری دانلود پایان نامه انبار و انبارداری دانلود پایان نامه جایگاه انبار در سازمان سیستم های انبارداری دانلود پایان نامه مهندسی صنایع دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراتحلیل 72 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراتحلیل 72 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراتحلیل مبانی نظری فراتحلیل پیشینه تحقیق فراتحلیل پیشینه داخلی فراتحلیل پیشینه خارجی فراتحلیل پیشینه پژوهش فراتحلیل پیشینه نظری فراتحلیل ادبیات نظری فراتحلیل چارچوب نظری فراتحلیل رفتن…

  • پاورپوینت كشورهاي در حال توسعه

    پاورپوینت كشورهاي در حال توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت كشورهاي در حال توسعه كشورهاي در حال توسعه تحقیق كشورهاي در حال توسعه مقاله كشورهاي در حال توسعه خواص صنعتی شدن در کشورهای در حال توسعه مشکلات صنعتی شدن در یک…