پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

پروپوزال ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

پروپوزال سبک های تفکر
پروپوزال پیش بینی اضطراب فرزندان
پروپوزال نگرش های فرزندپروری
نگرش های فرزندپروری والدین
سبک های تفکر والدین
سبک های تفکر ناکارآمد فرزند پروری والدین
نگرش های ناکارآمد فرزند پروری والدین
پروپوزال سبک های فرزند پروری
پروپوزال در مورد شیوه های فرزند پروری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

ارزیابی تاثیر سبکهای تفکر و نگرشهای فرزند پروری مادر بر پیش بینی اضطراب فرزندان

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

مدل های نظری بر نقش رفتار های فرزند پروری والدین در رشد و ماندگاری اضطراب کودک تاکید دارند. یکی از پیش بینی کننده های مهم رفتار والدین که تا کنون در رابطه با اختلالات اضطرابی کودکان به طور گسترده مورد پژوهش قرار نگرفته است شناخت و عقاید والدین است. هدف این پژوهش بررسی نقش پیش بینی کنندگی سبک های تفکر مادران و نگرش های فرزند پروری آنها بر اضطراب کودک بود. 

 

به این منظور تعداد234 نفر از  مادران کودکان 6 ساله‌ (دختر و پسر)  از مراکز پیش دبستانی شهر شیراز از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و پرسشنامه ی سبک های تفکر استرنبرگ، فهرست فرزند پروری بزرگسال-نوجوان(AAPI-2) و پرسشنامه اضطراب کودک اسپنس فرم والد(SCAS-P) را تکمیل کردند و برای تجزیه تحلیل داده ها از  ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که سبک های تفکر نوع دوم مادران ، به ویژه سبک تفکر محافظه کار به شکل مثبت اضطراب کودک را پیش بینی می کند. انتظارات نامناسب از کودک و فقدان همدلی نسبت به نیازهای کودک نیز اضطراب کودک را به شکل مثبت پیش بینی می کند. ترکیب سبک تفکر محافظه کار با انتظارات نامناسب و فقدان همدلی نسبت به نیاز های کودک، اضطراب را به شکل بهتری پیش بینی می کند. 

 

 

 

کلید واژه:

سبک های تفکر

نگرش های فرزند پروری

اضطراب کودکان

 

 

 

 

 

مقدمه 

تعاریف گوناگونی برای اضطراب وجود دارد که از یک مطالعه تا مطالعه دیگر متفاوت است. برای مثال بک ( 1972 به نقل از ژانگ  ،2009) اضطراب را به عنوان یک واکنش هیجانی ناخوشایند تعریف می کند که با تخلیه هیجانات منفی تحت عنوان وحشت ، تنش و عصبی بودن همراه است . دریک تعریف کراسک  (1999) بین صفت اضطرابی  و حالت اضطرابی  تمایز قائل می‌شود و تعاریفی برای هر یک از آنها ارائه می دهد. صفت اضطرابی یا روان رنجوری متشکل از علائم نامشخصی از ترس، نگرانی و دیگر حالت‌های خلقی منفی دیگری است که نشانه یک اختلال جداگانه نیست، صفت اضطرابی یک خصوصیت پایدار است که وقتی شدت پیدا کند، نشانگر یک آسیب‌پذیری کلی برای اختلالات خلقی است.

 

 حالت یا  اختلالات اضطرابی (مثل هراس، اضطراب اجتماعی، اضطراب جدایی و …) نشان دهنده مجموعه‌ای از علائم اضطراب است که یک بیماری یا ناراحتی را مشخص می‌کند. در سالهای اخیر مطالعات مشخص کرده اند اضطراب زمانی که در دوران کودکی و نوجوانی رخ دهد یک مسئله جدی است که حدوداً 3 تا 16 درصد از کودکان و نوجوانان با آن مواجه هستند ( (کوهن،کوهن، کاسن، ولز، هارتمارک و جانسون ،1993). این حالت ممکن است در طول دوره کودکی و نوجوانی باقی بماند با تعدادی از پیامدای نامطلوب از قبیل رفتارهای ضد اجتماعی، مشکلات تحصیلی و همچنین ایجاد اختلالات بیشتر مرتبط است (رابین و سیلور من ، 2000). علت اضطراب در کودکان هم متأثر از ژنتیک و هم تأثیرات محیطی است (گروس و هن  ،2004؛استیونسون، باتن، و چرنر ،1992). آسیب‌پذیری مربوط به ژنتیک شامل حالت‌های طبعی (سرشتی) مثل عاطفه منفی/ روان رنجوری (لونیگان و فیلیپس ،2001)، و مؤلفه های رفتاری مثل بازداری رفتاری می شود (گلدسمیت و لمری ، 2000). آنچه مشخص است اینکه در سبب شناسی اضطراب کودک عوامل گوناگونی می توانند نقش داشته باشند. در مروری بر تحقیقات، بیجلز و برنچمنت- تاوسنت (2005) چهارگروه از متغیرهای خانوادگی موثر بر اضطراب کودک را مورد ملاحظه قرار می دهند( الف)سبک‌های دلبستگی، ب) جنبه‌های کارکرد خانوادگی، ج) شیوه‌های فرزند پروری،  د) عقایدی که والدین در مورد بچه‌هایشان دارند. که تحقیقات شواهدی را برای هر یک از این عوامل ارائه می‌دهند.

 

 

تعدادی از مدل‌های سبب شناسی اضطراب، رابطه والد – فرزند را به عنوان یک عامل اصلی در رشد اختلالات اضطرابی مورد توجه قرار می‌دهند به ویژه این مدلها پیشنهاد داده‌اند که در اضطراب، رابطه والد- فرزند متأثر از سبک‌های تعاملی محافظت بیش از حد یا دخالت بیش از حد است (هادسون و راپی ، 2001).

مدل های نظری بر نقش فرزند‌پروری در رشد و ماندگاری اضطراب کودک تأکید دارند ( برایس- مکلئود ، جفری – وود، جان- ویز ، 2006). تحقیقات زیادی ارتباط اضطراب کودک با ابعاد مختلف فرزند پروری و رفتارهای والدین را مورد پژوهش قرار داده‌اند و این عامل ها (سبک ها و رفتارهای فرزند پروری) را در ایجاد اضطراب کودک موثر یافته‌اند. برای مثال رابطه ی رفتارهایی از قبیل عیب‌جویی، عدم توجه مثبت، فقدان همدلی، کنترل بیش از حد با اضطراب مشخص شده است (ترنر، بیدل، روبرسون- نای و تروو ، 2003) و همچنین رفتارهای منفی مادران با نشانه‌های درونی سازی شده در پسران و دختران رابطه دارد. تحقیقات جدید به سمت شناسایی مکانیسم‌های واسطه‌ای مرتبط با عوامل خانوادگی و اضطراب کودک متمایل شده‌اند. به عنوان مثال، مک گین، کوکر و ساندرسون  (2005) ، در پژوهشی رابطه‌ی بین فرزند‌پروری، اضطراب و نقش واسطه‌ای تحریف شناختی را بررسی کردند و دریافتند که طرح واره‌ای شناختی منفی نقش واسطه‌ای در رابطه‌ی بین فرزند‌پروری نامناسب و اضطراب ایفا می‌کند.

 

یکی از متغیر هایی که می تواند بر رفتارهای فرزند پروری موثر باشد و آنها را شکل دهد، عقاید و نگرش هایی است که والدین در رابطه با تربیت فرزند دارند. نگرش‌های فرزند پروری، یک جنبه برجسته از تربیت و مراقبت از کودک محسوب می شود نگرش‌های فرزند‌پروری، تمایلات، حالات درونی، یا ارزیابی‌های آشکار والدین را در مورد رفتار والدینی نسبت به کودک ، ادراک آنها از کودکان و دیدگاه‌های آنها نسبت به رشد کودک را منعکس می‌کند. (هولدن و بوک ، 2002). اگرچه نگرش‌های والدینی ممکن است همیشه و به طور دقیق با رفتارهای آنها همپوشی نداشته باشد (سیگل ، 1992) ولی ارتباط بین نگرش و رفتار مادران مشخص شده است (ویتمن، بورکاوسکی، کیاگ، وید ، 2001) و همین طور رابطه‌ی نگرش‌های فرزند پروری با کارکردهای مادر و کودک در نمونه‌های مختلف نشان داده شده است (هولدن، 1995). نگرش‌های فرزند‌پروری به طور خاص با رفتارهای معینی از والدین بخصوص در زمینه‌ تربیت رابطه دارد. (هولدن وبوگ، 2002).

 

علاوه بر این عقاید و نگرش های فرزند‌پروری کارکرد های دیگری نیز دارد. توضیح بیشتر اینکه عقاید فرزند‌پروری به والدین درکنار آمدن با خواسته‌های روزانه کودکان در زمینه  مراقبتی و تربیتی کمک می‌کند. این کمک برای کنار آمدن از این طریق انجام می‌شود که عقاید فرزند‌پروری چارچوب مشخصی از انتظارات کودک را فراهم می‌کند و آنها را قابل پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این نگرش‌های تربیت فرزند والدین، می‌تواند تاریخچه روابط اجتماعی آنها و فرهنگ قومی آنها را منعکس کند (لایت فوت، والیسنر ،1992).

 

یکی از متغیر های شناختی که می تواند بر نحوه ی فعالیت ها، رفتارها و علایق افراد تاثیر گذار باشد، سبک‌های تفکر است . به طور کلی سبک‌های تفکر، به شیوه‌های ترجیهی افراد در استفاده از توانایی‌های فردیشان اشاره دارد (گریگورنیکو و استرنبرگ ، 1997). سبک‌های تفکر بر نظریه‌ی خود مدیریتی ذهنی استرنبرگ (1997به نقل از جانگ فنگ  ،2004) استوار است و مطرح می‌کند همان گونه که برای مدیریت جامعه راه‌های متفاوتی وجود دارد، افراد نیز برای بهره گرفتن از توانایی‌های خود از شیوه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. این نظریه سیزده سبک تفکر را مطرح می کند که در پنج بعد از یکدیگر متمایز می شوند. کارکردها، شکل‌ها، سطوح، حوزه‌ها و گرایش‌ها.

 

براساس مفهوم سازی و داده های تجربی، ژانگ و استرنبرگ (2005)، این 13 سبک تفکر را در 3 دسته تقسیم بندی می کنند. سبک های نوع اول شامل قانون گذار (ترجیع‌ برای انجام کارها به شیوه خود)، قضاوتی (ارزیابی فعالیت‌های دیگران)، کلی (توجه یا تفکر به تصویر کلی یک موضوع)، آزاد اندیش (تفکر توجه به روش‌های جدید) و سلسله مراتبی (توزیع توجه بین چند تکلیف اولویت بندی‌شده). سبک‌ها نوع دوم شامل سبک مقامی اجرایی (انجام کارهایی با دستورالعمل مشخص) محافظه کار (توجه به روش‌های مرسوم دستی)، جزئی (توجه به جزئیات)و تک قطبی (توجه به یک چیز در یک زمان). سبک های نوع سوم شامل سبک‌های الیگارتی  (توزیع توجه بین چند تکلیف بدون اولویت بندی) آنارش یا هرج و مرج طلب (متغیر توجه به هر فعالیتی که پیش آید)، درونی (کارکردن به شکل مستقل) و درونی (کارکردن به شکل گروهی).

 

سبک‌های نوع اول سبک های مولد خلاقیت هستند و به پردازش اطلاعات پیچیده نیاز دارند افرادی که این نوع سبک تفکر را بکار می گیرند متمایل به چالش کشیدن هنجارها و پذیرش خطر هستند و در مقابل دومین نوع سبک‌های تفکر به پردازش اطلاعات سازه نیاز دارند و افرادی که این سبک تفکر را بکار می گیرند متمایل به حفظ هنجارها و اقتدار محور هستند. چهار سبک باقی مانده که نوع سوم سبک‌های تفکر را تشکیل می دهند (درونی، بیرونی، هرج و مرج طلب، الیگارتی) بسته به تکلیف خاص می‌توانند در هر یک از این دو نوع سبک تفکر پیچیده و یا ساده انگارانه قرار گیرند (ژانگ و پازتیگلین  ،2001).

 

سبک‌های نوع اول به عنوان سبک‌هایی که دارای ارزش انطباقی بیشتری هستند، توصیف شده‌اند به این دلیل که آنها رابطه‌ی قویی با ویژگی های مطلوب انسانها از قبیل سطوح بالای رشد شناختی دارند (ژانگ،2009) و با خصوصیات مثبت شخصیتی رابطه دارند (فجل و وآلهوود ،2004) . فجل و  وآلهوود(2004) سبک‌های نوع دوم را سبک هایی با ارزش انطباقی کم توصیف می کند زیرا با اسنادهای نامطلوب و صفات شخصیتی نامطلوب از قبیل روان رنجوری مرتبط است.از آنجایی که سبک های تفکر افراد شیوه ترجیهی افراد در رابطه انجام فعالیت‌ها است، تعیین کننده‌ی چگونگی رفتار و نگرش افراد در برابر موضوعات مختلف می باشد. با توجه به موارد فوق و با وجود اینکه متغیرهای نگرش‌های فرزند پروری و سبک‌های تفکر مادران می تواند بر کارکردهای آنها را تأثیر بگذارد، در این پژوهش نقش این متغیرها (سبک‌های تفکر و نگرش‌های فرزند‌پروری)را در رابطه با اضطراب کودکان مورد پژوهش قرار می گیرد.

 

 

 

نمونه ای از نتایج

سبک های تفکر نوع دوم مادران به ویژه سبک تفکر محافظه کار از چندین طریق می تواند بر اضطراب کودک تاثیر گذار باشد. نخست از طریق اطلاعاتی که از طریق مذاکره ، بحث و گفتگو  به فرزندانشان می دهند. در تائید این مطلب،تحقیق دنهام ، زولر و کوچارد (1994) مشخص کرد که از طریق بحث کردن یا(راهنمایی) والدین به کودکان اطلاعاتی می دهند در این رابطه که در موقعییت های خاص چه هیجانی ایجاد شود.

فیلد (2004) بر نقش اطلاعات منفی و ترس در رشد سوگیری های پردازش اطلاعات در کودکان را مورد مطالعه قرار دادند و با استفاده از یک تست بررسی  نشان دادند که کودکان در پاسخ نسبت به حیواناتی که قبلا اطلاعات منفی در مورد آن دریافت کرده اند مقاوم ترند . این نتایج روشن می کند که چگونه اطلاعات منفی ترس را در کودکان افزایش می دهد و چگونه با سوگیری های پردازش اطلاعات در دریافت تهدید و خطر مرتبط است. همچنین فیلد (2004) مشخص کرد که کودکان اضطرابی بیشتر از کودکان بهنجار موقعییت ها را به عنوان تهدید کننده تفسیر می کنند و پاسخ اجتنابی بیشتری نشان می دهند و این  واکنش های اجتنابی از طریق بحث با اعضای خانواده افزایش می یابد.

 

همچنین سبک های تفکر از طریق مدل سازی و آموزش سبک  می توانند به کودکان منتقل شود و آنها را نسبت به اضطراب آسیب پذیر سازند. بعلاوه سبک های تفکر (بخصوص محافظه کار) می توانند از طریق تاثیر بر سبک و رفتار های فرزند پروری والدین بر اضطراب کودک موثر باشد. این والدین ممکن است کودکان را در موقعیت های استرس زا قرار ندهند و برای کودک فرصت هایی برای روبه رو شدن با موقعیت های چالش آور فراهم نکنند و در نتیجه کودک مهارت و توانایی لازم برای روبه رو شدن با چالش ها و مدیریت آنها را یاد نگیرد. در این رابطه اخیرا تحقیقاتی نیز صورت گرفته است به عنوان مثال: مک گین ،کوکر و ساندرسون (2005)، ارتباط بین فرزند پروری، اضطراب و نقش واسطه ای تحریف های شناختی مورد بررسی قرار دادند آنها دریافتند که طرحواره های شناختی منفی واسطه ی ارتباط فرزند پروری نامناسب و مسامحه کار وافسردگی است. 

 

نقش واسطه ای شناخت بین سورفتار های والدین و افسردکی مشخص و آشکار شده است (هانکین ،2005) و شواهدی وجود دارد که مراقبت کم والدین منجر به نگرش ها و اسناد های افسرده ساز می شود که در نتیجه باعث افزایش افسردگی می شود (ویسمن و وون،1992) بنابراین شواهدی وجود دارد که رابطه ی فرزند پروری و اختلالات هیجانی از طریق عوامل شناختی مرتبط می شوند . گلاگر و هاتون( 2008) در پژوهش خود پیشنهاد دادند که سبک های فرزند پروری با ویژگی خشن، تنبیهی، یا بی ثبات با اضطراب بیشتر رابطه دارد و همچنین بیان کردند که شناخت منفی واسطه رابطه ی سبک های تربیت و اضطراب است .

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه 

 1-1- کلیات 2

2-1- بیان مسئله 6

3-1-ضرورت و اهمیت تحقیق 9

4-1-اهداف پژوهش: 10

5-1-پرسش‌ها و فرضیه‌های پژوهش 10

1-5-1-پرسش های پژوهش 10

2-5-1-فرضیه‌ها: 10

6-1- متغیرهای پژوهش 11

1-6-1- نگر ش های فرزندپروری 11

2-6-1- سبک های تفکر 13

3-6-1- اضطراب 17

2-3- روش 52

3-3- جامعه آماری و روش نمونه گیری 52

4-3- ابزار تحقیق 54

1-4-3- پرسش‌نامه ی سبک‌های تفکر استرنبرگ 55

1-1-4-3-روایی و پایایی پرسشنامه ی سبک های تفکر 56

2-4-3- پرسش نامه‌ی فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2) 56

1-2-4-3-روایی و پایایی پرسشنامه ی فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2) 58

2-2-4-3-تهیه‌پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند‌پروری 58

3-2-4-3- تعیین پایایی و روایی پرسش نامه‌ی نگرش‌های فرزند پروری بزرگسال-   

نوجوان (AAPI-2) 59

3-4-3-مقیاس اضطراب کودک اسسپنس برای والدین (SCAS-P) 60

1-3-4-3-روایی و پایایی مقیاس اضطراب کودک اسسپنس برای والدین (SCAS-P) 61

2-3-4-3- تهیه‌پرسش نامه‌ی اضطراب کودک اسپنس فرم والد (SCAS-P) 62

3-3-4-3- تعیین پایایی و روایی پرسش نامه‌ی اضطراب کودک اسپنس فرم والد. 62

5-3- روش جمع‌آوری داده‌ها 63

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 64

 

منابع

 

 

 

 

 

 

  • طبقه بندی زئولیتها و فرآیند تولید آنها

    طبقه بندی زئولیتها و فرآیند تولید آنها طبقه بندی زئولیتها فرآیند تولید زئولیتها خصوصیات زئولیتها فاکتور های موثر بر فرایند تولید زئولیتها خواص عمومی زئولیت ها کاربرد زئولیتها دركشاورزی كاربرد زئولیتها در تصفیه آب دانلود تحقیق زئولیت رفتن به سایت…

  • پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان رشته زبان انگلیسی

    پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان بررسی و مقایسه میزان اعتماد به نفس و اضطراب دانشجویان…

  • پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی

    پرسشنامه افسردگی، اضطراب و استرس dass داس فرم بلند 42 سوالی کلمات کلیدی : مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه اضطراب و افسردگی داس مقیاس افسردگی اضطراب استرس dass پرسشنامه اضطراب و افسردگی کودکان پرسشنامه مقیاس افسردگی اضطراب استرس پرسشنامه افسردگی-اضطراب…

  • تحولات نقش زنان در سینمای ایران

    تحولات نقش زنان در سینمای ایران تحولات سینمای ایران تحولات نقش زنان در سینمای ایران زنان ایرانی در سینماگری پس از انقلاب زن در سینما در دهه های چهل و پنجاه زن در سینما قبل از انقلاب شکل گیری سینما…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی داخلی مبانی نظری بازاریابی داخلی پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی پیشینه داخلی بازاریابی داخلی پیشینه خارجی بازاریابی داخلی پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت

    پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت پاورپوینت سیستم های حسابداری مدیریت سیستم های حسابداری مدیریت تحقیق سیستم های حسابداری مدیریت مقاله سیستم های حسابداری مدیریت مسیرهای جریان اطلاعات در سیستم های اطلاعاتی حسابداری ویژگی های سیستم بودجه برای عملکرد مناسب سیستم…

  • پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

    پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج ابعاد هوش اخلاقی مهارت های اجتماعی اصول ضروری هوش اخلاقی عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی نظریه های پیشرفت تحصیلی مراحل آماده سازي مهارت هاي…

  • سیر تحولات و محاسن شکلی ناظر بر جرایم حدی در لایحه جدید

    سیر تحولات و محاسن شکلی ناظر بر جرایم حدی در لایحه جدید جرایم حدی جرایم حدی در لایحه جدید نوآوری های لایحه جدید در جرایم حدی نوآوری های شکلی لایحه جدید در جرایم حدی محاسن شکلی ناظر بر جرایم حدی…

  • پرسشنامه و آزمون چند وجهی مینه سوتا MMPI مینی مالت فرم کوتاه 71 جمله ای

    پرسشنامه و آزمون چند وجهی مینه سوتا MMPI مینی مالت فرم کوتاه 71 جمله ای پرسشنامه شخصیتی MMPI دانلود آزمون mmpi سوالات آزمون mmpi نمونه انجام شده آزمون mmpi دانلود پرسشنامه mmpi فرم کوتاه کلید نمره گذاری آزمون mmpi پرسشنامه…

  • اشغال نظامی در اسناد بین المللی و آثار حقوقی آنها

    اشغال نظامی در اسناد بین المللی و آثار حقوقی آنها اشغال اشغال نظامی آثار حقوقی اشغال نظامی اشغال نظامی در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه حقوق دانلود پایان نامه حقوق بین الملل اشغال نظامی در اسناد بین المللی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند مبانی نظری تعمیم برند دانلود مبانی نظری تعمیم برند پیشینه تحقیق تعمیم برند ادبیات نظری تعمیم برند فصل دوم پایان نامه تعمیم برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعمیم برند ادبیات و مبانی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان تكنولوژی و كاربرد درزگیرهای پلی اورتان

    پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی با عنوان تكنولوژی و كاربرد درزگیرهای پلی اورتان پلیمر درزگیرهای پلی اورتان ترکیب متیلن دی ایزوسانات با پلی اول دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی تكنولوژی و كاربرد درزگیرهای پلی اورتان رفتن به سایت اصلی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق مبانی نظری احساس تعلق ادبیات نظری احساس تعلق چارچوب نظری احساس تعلق فصل دوم پایان نامه احساس تعلق دانلود مبانی نظری احساس تعلق پیشینه احساس تعلق پیشینه تحقیق احساس تعلق پیشینه داخلی احساس…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع مبانی نظری فعالیتهای ترفیع دانلود مبانی نظری فعالیتهای ترفیع پیشینه فعالیتهای ترفیع ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع ادبیات و مبانی نظری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری دانلود مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات نظری سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات و مبانی…

  • نقوش و معماری مساجد قدیمی ایران و مقایسه آنها با هم

    نقوش و معماری مساجد قدیمی ایران و مقایسه آنها با هم معماری مسجد کبود تبریز معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان بررسی نقوش مسجد کبود تبریز بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله اصفهان طراحی معماری مسجد کبود تبریز طراحی معماری…

  • مبانی نظری بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان

    مبانی نظری بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در سازمان سرمایه اجتماعی سرمایه ساختاری سرمایه شناختی سرمایه ارتباطی مدیریت دانش عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش دانلود مبانی نظری بررسی عوامل موثر بین سرمایه اجتماعی…

  • مبانی نظری وقف در نظام آموزشی

    مبانی نظری وقف در نظام آموزشی مبانی نظری وقف در نظام آموزشی دانلود مبانی نظری وقف در نظام آموزشی پیشینه تحقیق وقف در نظام آموزشی ادبیات نظری وقف در نظام آموزشی فصل دوم پایان نامه وقف در نظام آموزشی مبانی…

  • بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها

    بررسی تحلیلی دینامیکی سازه های فضاکار گنبدی در اثر حرکتهای ناهمگون تکیه گاهها سازه های فضاکار دانلود پایان نامه تاثیر مولفه قائم زلزله دانلود پایان نامه سازه های فضاکار گنبدی شکل دانلود پایان نامه اثرات تحریک نامتجانس تکیه گاهها دانلود…

  • ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

    ضرورت و لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت ارتباط با مشتری پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری  لزوم پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری دلایل حرکت سازمان ها به سوی مدیریت ارتباط با…

  • تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی

    تئوریهای مختلف انگیزش و تبیین آن در رفتار سازمانی نظریه های انگیزش نظریه های محتوایی انگیزش نظریه های فرایندی انگیزش نظریه های محتوایی و فرایندی انگیزش تحقیق نظریه های انگیزش دانلود تحقیق نظریه های انگیزش تئوریهای مختلف انگیزش تبیین انگیزش…

  • روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی وجوه

    روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی وجوه بانكداری الكترونیكی توسعه پول و بانكداری انتقال الكترونیكی وجوه روند تاریخی توسعه پول و بانكداری با تأكید بر بانكداری الكترونیكی و مفهوم انتقال الكترونیكی…

  • بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق

    بررسی تطبیقی نکاح و طلاق در فقه و حقوق نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران طلاق در قانون مدنی ایران حق طلاق در قانون…

  • رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری

    رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری مکتب های فرزندپروری سازگاری رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری پایان نامه مکتب های فرزندپروری پایان نامه سازگاری انواع سبک های فرزندپروری عوامل مؤثر بر سازگاری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند دانلود مقاله آمیخته بازاریابی دانلود مقاله ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در گوشی های تلفن همراه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر…

  • پروپوزال بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی

    پروپوزال بررسی تاثیر سرمایه فکری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران بر شاخص توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی رابطه سرمایه فکری…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی با عنوان نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر دانلود پایان نامه نوشیدنی های گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های غیر الکلی گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های ماء الشعیر دانلود پایان…

  • تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

    تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور مدیریت دانش سبک رهبری تبادلی سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری تحول آفرین سبک رهبری عدم مداخله گر سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش مقاله سبک رهبری…

  • پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران

    پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران پروپوزال رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان ابری پروپوزال برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات تعامل…

  • مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش

    مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی شهر شوش مشخصه های انسانی شهر شوش مشخصه های طبیعی و انسانی شهر شوش خصوصیات جمعیتی شهرستان شوش زمین شناسی شهرستان شوش موقعیت جغرافیایی شهرستان شوش دانلود تحقیق معرفی شهرستان…