پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با BSC
ارزیابی عملکرد شرکت با BSC
پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان
نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مديريت آموزشي

ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن (BSC) بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

 

چکیده:
در این پژوهش سعی شده است با استفاده از روش کارت های امتیازی متوازن عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم بر اساس برنامه راهبردی آن ارزیابی شود.

 

 

به این منظور پس از مطالعه برنامه راهبردی، 12 هدف استراتژیک شرکت که در حکم CSF ها (شاخص های کلیدی موفقیت) می باشند تعیین و 24 هدف که منجر به تحقق این شاخص های می شوند شناسایی شدند. سپس این اهداف در قالب چهار بعد کارت امتیازی متوازن مورد بررسي در اين پژوهش (رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار) تقسیم بندی شدند و نقشه استراتژیک شرکت تدوین شد. به منظور ارزیابی این 24 هدف  با استفاده از استراتژی های خرد و شاخص های کمی مندرج در برنامه استراتژیک و ادبیات نظری موجود، مجموعا 117 KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شامل 74 سنجه (گویه پرسشنامه) و 43 شاخص کمی تدوین شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم به صورت کلی نسبتا مطلوب و متوازن است. 

 

 

 

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، برنامه راهبردی، شرکت شهرک های صنعتی استان قم

 

 

 

 

مقدمه
شاید بهترین نامی که بر محیط بیرونی سازمان های امروزی می توان گذاشت “دریای متلاطم” باشد. سازمان ها به دلیل نو آوری های فراوانی که در حوزه تکنولوژی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوسته است و همچنین تغییرات اقصادی، تعاملات سیاسی، مهاجرت های گسترده، تسهیل حمل و نقل، تجارت بین قاره ای و عواملی از این دست شبیه به کشتی هایی هستند که در دریایی مواج و مه آلود حرکت می کنند و از هر سویی با امواجی بلند و سهمگین رو برو می شوند  که آنها را به راحتی تا مرز واژگونی پیش می برد.

 

 

در چنین محیطی است که مدیران سازمان ها تلاش می کنند با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و همچنین تهدیدات و فرصتهای بیرونی این فضای مبهم را واضح تر کنند و با تدوین استراتژی ضمن انتخاب بهترین اهداف، راه هایی را انتخاب کنند که با کمترین هزینه سازمان را به ساحل امن این اهداف برساند. اما مسئله به تدوین استراتژی ختم نمی شود. در پژوهشی که چاران  و کالوین   بر روی عملکرد شرکت های بزرگ 7 کشور صنعتی دنیا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اگر چه دو سوم این شرکت ها دارای برنامه استراتژیک بودند اما کمتر از ده در صد آنها در دست یابی به این اهداف موفق بوده اند (نورتن و کاپلان،1388).

 

 

بنا بر تحقیقات نورتن و کاپلان در 70 درصد مواقع مشکل اصلی، استراتژیِ بد نیست بلکه اجرای بد است(همان). این ناکامی در اجرای استراتژی ها بیش از هر چیز ریشه در ناتوانی سازمان ها در تبدیل اهداف راهبردی به اهداف جزئی و عملیاتی، یک سو کردن سازمان در جهت این اهداف و ارزیابی عملیات سازمان به منظور دست یابی به ادراکی صحیح از عملکرد سازمان دارد. به عبارت دیگر بین استراتژی و عملکرد سازمان رابطه ای  به وجود نمی آید. مهمترین گام در مسیر برقراری رابطه بین این دو پس از تدوین استراتژی به دست آوردن درکی صحیح و کامل از عملکرد فعلی سازمان است. تا پس از فهم نسبت استراتژی و عملکرد فعلی ، ضعف های عملکرد در رابطه با استراتژی مشخص شود و در نهایت تبدیل استراتژی به عملکرد آسان تر شود.

 

 

چرا که در ارزیابی عملکرد مبنای ارزیابی از اهداف استخراج می شود و به این منظور باید اهداف کلی که در استراتژی ها ذکر می شوند را کمی و به اهداف عینی مشخص تبدیل کرد. آگاهی از وضعیت فعلی با ارائه بازخود مناسب، سازمان را در تجدید نظر و اصلاح فعالیت ها و حتی راهبرد ها توانمند می سازد. به این ترتیب تحقق استراتژی رابطه تنگاتنگی با ارزیابی عملکرد پیدا می کند چرا که ارزیابی عملکردی که مبتنی بر معیارهای صحیح باشد سازمان ها را در تحقق استراتژی یاری خواهد داد.

 

 

 

 

 

مسئله پژوهش:ارزیابی عملکرد از دیر زمان مسئله اصلی مدیران بوده است و از زمانی که ونیزی های قرن پانزدهم دفترهای دوبل حسابداری را ابداع کردند تا دهه90 میلادی قرن بیستم، اصل تعیین سود و کنترل جریان نقدی از عوامل اصلی اندازه گیری عملکرد بودند. اما رفته رفته زمزمه های انتقاد به این روش ارزیابی عملکرد آغاز شد. ویلیان دورانت موسس شرکت جنرال موتورز به این حقیقت اشاره کرد که سود نتیجه فعالیت های حسابداری نیست بلکه پیامد یک جریان هزینه می باشد که در تمام سازمان وجود دارد. در ادامه شرکت های دیگری همچون Big Blue , IBM ,Quest با دقت نظر بیشتری به این مسئله پرداختند و به این ترتیب عملکرد سازمانی توجهات فراوانی را در تحقیقات مدیریت به خود اختصاص داد(هیس ،1980 به نقل از شایگان، 1386).

 

 

با این حال اگر چه به نظر نورتن و کاپلان در سیر پیشرفت سیستمهای ارزیابی عملکرد سازمان ها، عمده توجه به معیارهای مالی بوده است(کاپلان و نورتون،1996). اما با افزایش سطح رقابت و نیاز به کارایی هر چه بیشتر سازمان ها، ظهور جهانی سازی و پیشرفت بی سابقه تکنولوژی به خصوص در زمینه اطلاعات و ارتباطات، رفته رفته معیارهای مالی برای هدایت و ارزیابی عملکرد سازمان ها ناکافی شناخته شدند( باچا و همکاران، 2001). چرا که معیارهای عملکرد مالی که به صورت سنتی از آنها استفاده می شد و در ابتدای عصر صنعتی به خوبی پاسخگو بودند، در محیط اقتصادی فعلی کارایی لازم را ندارند. برای مثال کارکنان انگیخته و صاحب دانش، فرآیند های اجرای داخلی کارا و قابل پیش بینی، محصولات جدید با کیفیت عالی و مشتریان وفادار و راضی در محیط کسب و کار رقابتی امروز بسیار حیاتی هستند و بنابر این اندازه گیری چگونگی بکارگیری این دارایی ها توسط مدیران بسیار مهم است(کانگ ،2008).

 

 

 تاکید صرف بر معیارهای مالی به منظور ارزیابی عملکرد، موجب توجه افراطی مدیران به اهداف کوتاه مدت اقتصادی می شود که روی دیگر این سکه بی توجهی به منافع بلند مدت سازمان است (کاپلان و نورتون،1996). به علاوه کاپلان و نورتن با تحقیقاتی که انجام داده اند متوجه شدند که بسیاری از راه های اصلاح عملکرد در کوتاه مدت با توجه به شاخص های مالی از قبیل کاهش نیرو و کاهش هزینه های آموزش، تحقیق و توسعه، بازایابی و خدمات مشتریان می توانند در آینده سلامت سازمان را دچار مخاطرات جدی کنند (باقری،1389). بنابر این معیارهای مالی با بی توجهی به منافع بلند مدت که در استراتژی ها مورد تاکید قرار می گیرند می توانند شکاف بین استراتژی و مدیریت عملکرد را منجر شوند. این یکی از مهمترین نواقص سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی است. به علاوه با توجه به این که ارزیابی های سنتی عموما بر اهداف کوتاه مدت سازمان و عملکرد گذشته متمرکز می شوند، بیشتر وسایلی برای کنترل محسوب می شوند(مظفری 1389). این موارد از جمله مشکلاتی هستند که معمولا  اثر بخشی اکثر سیستم های ارزیابی را دچار مشکل کرده و صاحب نظران را به رفع مشکلات موجود و طراحی سیستم های جدید ترغیب نموده اند(همان). در فضای کسب و کار امروز مدیریت عملکردی سودمند است که همچون یک فرآیند سیستماتیک بررسی نتایج فعالیت-ها، جمع آوری و تحلیل اطلاعات عملکرد در جهت اهداف برنامه ریزی شده، استفاده از اطلاعات عملکرد برای شکل دادن به تصمیم گیری در برنامه ها و اختصاص منابع عمل کند و بتواند با مشخص کردن اهداف حاصل شده و ناکام مانده، عملکرد سازمان را توصیف نماید و یادگیری سازمانی را ارتقا بخشد (USAID2004).

 

 

 برای رسیدن به این منظور سیستم های ارزیابی عملکرد متعددی در صنایع مختلف ابداع شده اند که یکی از محبوب ترین آنها کارت های امتیازی متوازن (BSC) است. در این شیوه چشم انداز و استراتژی سازمان به معیارهای عملکرد در 4 جنبه مالی، مشتریان، فرآیندهای کسب و کار داخلی و یادگیری و رشد کارکنان تبدیل می شود (کِیر ،2004). به این ترتیب نه تنها معیارها عینیت بیشتری پیدا می کنند و تمامی جنبه های سازمان را شامل می شوند بلکه ارتباط بین این بخش ها در عملکرد مشخص می شود، دیدگاه همگان در رابطه با اهداف واضح تر و یکسان تر می شود و در نهایت ارزیابی علاوه بر نقش کنترلی، نقش ارشادی گرفته و دقیقا به مدیران نشان می دهد که برای دست یابی به اهداف در کدام قسمت ها دچار مشکل هستند و چه اصلاحاتی مورد نیاز است.

 

 

شركت شهركهاي صنعتي استان قم به عنوان يكي از شركت‌هاي تابعه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، هم اكنون دارای 5 شهرك صنعتي مصوب و يك مجتمع فناوري اطلاعاتIT است که اهداف استراتژیک ویژه ای را برای خود در نظر گرفته است. این سازمان در زمینه ايجاد و توسعه شهركها و نواحي صنعتي، اهداف توسعه امكانات زيربنايي و حفظ محيط زيست را برای خود در نظر گرفته است و در رابطه با توانمند سازی واحدهای صنعتی کوچک به دنبال توسعه سرمايه گذاري صنايع كوچك، توسعه بازار داخلي و خارجي،توسعه شبكه ها و خوشه هاي صنعتي، ارتقا بهره وري واحدهای صنعتی، توسعه مديريت منابع انساني واحدهاي صنعتي و حمايت از كارآفريني، ارتقا فناوري در واحدهای صنعتی و توانمند سازي نهادهاي اجتماعي صنعتي است. همچنین به منظور تعالي سازماني، شرکت شهرکهای صنعتی استان قم قصد دارد به توسعه منابع انساني شركت، بكارگيري فناوري روز در شركت و توسعه منابع درآمدي شركت دست یابد.

 

 

بنا بر نکات بیان شده این پژوهش در صدد است نشان دهد تا چه میزان عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم مبنی بر اهداف استراتژیک سازمان در  ابعاد چهار گانه (رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی،مشتریان و مالی)کارت امتیازی متوازن، مطلوب و متوازن است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول  
مقدمه    2
1-1: مسئله پژوهش         
1-2: اهمیت و ضرورت پژوهش    5
1-3: اهداف پژوهش    6
1-3-1: هدف كلي:    6
 1-3-2: اهداف جزئي:    6
1-4:سوال های پژوهش    6
4-1-1:  سئوال اصلی:    6
4-1-2:سئوال های فرعي:    7
1-5: تعریف نظری و عملی مفاهیم    7
1-5-1: تعریف نظری متغیرها:    7
1-5-2: تعریف عملیاتی متغیر ها:    83-1: روش تحقیق:    58
3-2: جامعه آماری:    58
3-3:روش نمونه گیری    58
3-4: نمونه پژوهش:    59
3-5: ابزار و روش های جمع آوری داده ها    59
3-6: روایی پرسشنامه    60
3-7: پایایی پرسشنامه    61
3-8: روش تجزیه و تحلیل داده ها    61
3-9:  قلمرو پژوهش:    64

فهرست منابع    
 

 

 

  • بررسی و مطالعه دلایل افزایش متغیرهای پولی و حجم نقدینگی

    بررسی و مطالعه دلایل افزایش متغیرهای پولی و حجم نقدینگی متغیرهای پولی حجم نقدینگی نوسانات شرایط اقتصادی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد بررسی و مطالعه دلایل افزایش متغیرهای پولی و حجم نقدینگی دانلود مقالات کارشناسی ارشد اقتصاد دانلود مقالات…

  • پاورپوینت هوش معنوی - مجموعه مدیریت

    پاورپوینت هوش معنوی - مجموعه مدیریت پاورپوینت هوش معنوی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت هوش معنوی به تعداد 56 اسلاید کارشناسی ارشد - دکتری مناسب اساتید و ارائه (سمینار) دانشجویان   مقدمه تاریخچه تعاریف انواع هوش در نظریه ها پیش…

  • گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان سخت افزار و شبکه های کامپیوتری

    گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان سخت افزار و شبکه های کامپیوتری مونتاژ یک کامپیوتر اسمبل کامپیوتر سخت افزار و شبکه های کامپیوتری دانلود گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر و آی تی با عنوان سخت افزار و شبکه…

  • معماری مدار باتری

    معماری مدار باتری باتری معماری مدار باتری تخلیه الکترواستاتیک بالا (ESD) برد مدار چالشی (PCB) معماری مدار باتری دانلود مقالات برق و الکترونیک دانلود مقاله معماری مدار باتری رفتن به سایت اصلی معماری مدار باتری     چکیده نیازهای بسته…

  • دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت

    دیدگاه‌ اسلامی-اقتصادی به جایگاه دولت دخالت‌ دولت وظایف‌ اقتصادی‌ دولت دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد دانلود مقاله جایگاه‌ دولت‌ در اقتصاد از دیدگاه‌ اسلام‌ دانلود مقالات رشته اقتصاد دانلود مقاله دیدگاه‌ اسلامیاقتصادی به جایگاه دولت رفتن به سایت اصلی…

  • داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران

    داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران داوری الزامی در ایران داوری اجباری وضعیت حقوقی داوری اجباری واگذاری سهام شرکتهای دولتی بررسی حقوقی واگذاری سهام شرکتهای دولتی داوری اجباری در واگذاری سهام شرکتهای دولتی پایان نامه داوری…

  • ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری

    ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری محیطهای تجدید ساختار ادوات FACTS کنترل کننده یکپارچه كنترل کننده یكپارچه توان ارزیابی پخش بار بهینه UPFC با شبیه سازی نرم افزاری ارزیابی پخش بار بهینه UPFC بررسی پخش بار…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 2 پیشینه تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی چارچوب نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی فصل…

  • پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی

    پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی دانلود رایگان پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی مبانی برنامه ریزی راهبردی مفهوم راهبرد مزایای مدیریت راهبردی موانع و محدودیت های برنامه ریزی راهبردی اهداف برنامه ریزی راهبردی اهداف بیست گانه…

  • بررسی ساختار پوسته از نظر سرعت و عمق لایه ها با استفاده از وارون سازی داده های لرزه ای ثبت شده

    بررسی ساختار پوسته از نظر سرعت و عمق لایه ها با استفاده از وارون سازی داده های لرزه ای ثبت شده ساختمان سرعتی پوسته در اصفهان امواج طولی زلزله پوسته فلات ایران ساختار سرعتی و عمقی پوسته فلات ایران وارون…

  • نحوه برندسازی و مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق

    نحوه برندسازی و مراحل لازم جهت رسیدن به یک برند موفق کلمات کلیدی : پایان نامه برند پایان نامه مدیریت برند وظایف مدیریت برند نحوه شکل گیری برند رویکردهای مدیریت برند جايگاه‌ برند در جهان امروز جایگاه مدیریت برند در…

  • مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی

    مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی مدل ها و رویکردها و مولفه های توانمندسازی رفتن به سایت اصلی توانمند سازی مفهومی مبهم و غیر یکسان  داشته و افراد مختلف به تناسب ویژگی های خود از آن استنباط دارند…

  • ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور

    ارزیابی تطبیقی سلامت روانی و رضایت جنسی در زنان بارور و نابارور مولفه های سلامت روان در زنان بارور مولفه های سلامت روان در زنان ناباور مولفه های رضایت جنسی در زنان بارور مولفه های رضایت جنسی در زنان ناباور…

  • اشکال اعتراض و نظارت قضایی بر رای داوری و بررسی نقض رای و آثار آن

    اشکال اعتراض و نظارت قضایی بر رای داوری و بررسی نقض رای و آثار آن نقض آراء داوری آثار طرح دعوای ابطال و نقض رای اشکال اعتراض به رای داور پایان نامه اعتراض به آراء داوری اعتراض به آراء داوری…

  • پرسشنامه تغییر وب سایت در دسترسی به اطلاعات در تجارت الكترونیك

    پرسشنامه تغییر وب سایت در دسترسی به اطلاعات در تجارت الكترونیك پرسشنامه كارایی وب سایت پرسشنامه طراحی وب سایت پرسشنامه دسترسی به اطلاعات وب سایت پرسشنامه ارزش درك شده پرسشنامه وفاداری مشتری پرسشنامه تجارت الكترونیك پرسشنامه تغییر وب سایت پرسشنامه…

  • مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

    مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر سازنده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر سازنده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تفکر سازنده مبانی نظری تفکر سازنده پیشینه تحقیق تفکر سازنده پیشینه داخلی تفکر سازنده پیشینه خارجی تفکر سازنده پیشینه پژوهش تفکر سازنده پیشینه نظری تفکر سازنده…

  • تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان منطقه 2 تهران

    تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان منطقه 2 تهران منطقه 2 تهران تعامل عاطفی پیشرفت تحصیلی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی دانلود پایان نامه روانشناسی دانلود پایان نامه تاثیر تعامل عاطفی در خانواده بر پیشرفت تحصیلی فرزندان…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی با عنوان سیالات انتقال گرمایی

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته شیمی با عنوان سیالات انتقال گرمایی گاز‌های متداول به عنوان سیالات انتقال گرمایی سیالات نمك‌های مذاب آب و آب نمک به عنوان محیط انتقال گرما سیالات انتقال گرمایی سیستم‌های مبدل گرمایی سیالات انتقال گرمای ارگانیك…

  • بررسی فساد اداری در ایران،نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از آن و راهکارهای مبارزه با تاکید بر ارزشهای اسلامی

    بررسی فساد اداری در ایران،نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از آن و راهکارهای مبارزه با تاکید بر ارزشهای اسلامی فساد اداری راهکارهای مبارزه با فساد اداری دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت بررسی فساد اداری در ایران…

  • پرسشنامه نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی

    پرسشنامه نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی کلمات کلیدی : پرسشنامه رسانه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه تاثیر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی اینترنتی پرسشنامه مشارکت سیاسی مردم پرسشنامه…

  • یک قرن با صنعت نفت در ایران (از 5 خرداد 1287- اکتشاف نفت در ایران تا اسفندماه 87-افتتاح فازهای 9 و 10 پارس جنوبی)

    یک قرن با صنعت نفت در ایران (از 5 خرداد 1287- اکتشاف نفت در ایران تا اسفندماه 87-افتتاح فازهای 9 و 10 پارس جنوبی) ذخایر نفتی منابع نفتی اکتشاف نفت صنعت نفت در ایران دانلود مقاله یک قرن با صنعت…

  • پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي

    پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تقوي پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲…

  • معرفی معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا با عنوان سازمان الف

    معرفی معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا با عنوان سازمان الف آشنایی با سازمان الف دانلود تحقیق معرفی سازمان الف سازمان سازمان الف مأموریت و چشم انداز سازمان الف بیانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف ررسی های جمعیت شناسی…

  • مبانی سیستم OFDM

    مبانی سیستم OFDM سیستم OFDM سیستم تک حاملی سیستم چند حاملی سیستم دسترسی تقسیم فرکانسی متعامد مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله سیستم OFDM دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران

    بررسی عوامل موثر بر بحران های بانکی در ایران تقاضای پول بحران های بانکی رابطه بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود پایان نامه تقاضای پول دانلود پایان نامه بحران های بانکی اثر بحران های بانکی بر تقاضای پول عوامل…

  • پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری

    پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری شناخت نهاد وقف تبیین موانع و تنگناهای نهاد وقف شناخت حقوق موقوفه افزایش بهره وری نهاد وقف پروپوزال راهکارهای حقوقی…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

    پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…

  • پاورپوینت سیستم های خبره

    پاورپوینت سیستم های خبره دانلود رایگان پاورپوینت سیستم های خبره پاورپوینت سیستم های خبره سیستم های خبره هوش مصنوعیو سیستمهای خبره سیستمهای خبره کاربردها ی سیستم های خبره مزایای ES در مقایسه با افراد خبره پردازش در ES معماری سیستم…

  • خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون

    خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون کلمات کلیدی : خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب سازمان استراتژی محور تألیف کاپلان و نورتون به تعداد 23 صفحه pdf مناسب…